Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dichter op je huid
Opdrachtgever:
KWF Kankerbestrijding
Bureau:
M2Media & More
Datum eerste publicatie:
11/06/2010
url:
http://www.m2media.nl/files/Mobile-Advertising-M2Media-pers-presentatie.pdf
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Marrit de Boer (M2Media & More)
Art Direction / Design:
Daniel Feldbrugge (M2media & More), August Vogt (Gemoro)
Copy / Redactie:
Marrit de Boer (M2Media & More), Angeli Hagoort (colourful tribe)
Interaction Design:
Marrit de Boer (M2Media & More), Angeli Hagoort (colourful tribe)
Technische realisatie:
Jeroen de Rooij (Valuewait)
Account:
Marrit de Boer (M2Media & More)
Verantwoordelijk bij klant:
Marjolein Swart (KWF Kankerbestrijding), Angeli Hagoort (colourful tribe)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
In maart kondigden Sanoma, STER en Telegraaf een samenwerking aan om mobiel adverteren onder de aandacht te brengen en de markt te voorzien van facts & figures. Mediabureaus en adverteerders werden uitgenodigd een mobiele strategie te ontwikkelen. M2Media heeft voor haar klanten wehkamp.nl en KWF Kankerbestrijding een mobiele campagne bedacht en ingezonden. De case voor KWF, die de doelgroep bewust moest maken van het belang van een goede zonbescherming, is benoemd tot winnende inzending. Dit leverde voor zowel KWF als M2Media veel PR exposure op; KWF en M2Media (als enige mediabureau) kregen een podium voor het presenteren van de succesvolle resultaten en learnings tijdens Mobile Advertising Nederland 2010, waarover in diverse vakmedia de spinoff zichtbaar werd.
 
En waar we al helemaal trots op zijn is de 'exposure' van onze klant: "We zijn er trots op dat KWF Kankerbestrijding voor deze case is geselecteerd. Niet alleen omdat we daarmee onze doelstelling hebben gehaald, maar voornamelijk omdat wij hierdoor een mogelijkheid geboden kregen om innovatieve middelen in te zetten," aldus Marjolein Swart, PR & Communicatie adviseur KWF Kankerbestrijding.
 
In januari 2011 heeft deze campagne een nominatie gekregen voor de Mobile Media & Marketing Awards, in de categorie Beste Mobile Advertising campagne 2010.
Voor/over product of dienst
KWF voert jaarlijks campagne om mensen te informeren over het belang van goede zonbescherming. M2Media ontwikkelde een campagne die de doelgroep op het juiste moment én op vernieuwende wijze confronteert met de boodschap van KWF Kankerbestrijding. Het ging om het bewustzijn van de doelgroep, met als ultiem doel een ander gedrag. De mobiele telefoon is daarin het perfecte en meest persoonlijke mediumtype die de doelgroep op het juiste moment attendeert zich in te smeren, door te sturen op relevantie bij een hoge zonkracht met diverse aansprekende uitingen. Een persoonlijk zonkrachtbericht op maat via mobiel op hét juiste moment en veelal de juiste plaats!
Doelgroep(en)
Communicatie doelgroep:
Personen die het lekker vinden om buiten te zijn. Deze groep heeft niet de intentie om te verbranden of zo bruin mogelijk te zijn.
 
Media doelgroep:
Primair: man/vrouw 30-40 jaar;
Secundair: Ouders van baby’s, peuters en kinderen van 6-12 jaar.