Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo S60, The Subject60 Experiment
Opdrachtgever:
Volvo Car Corporation
Bureau:
Euro RSCG 4D Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/05/2010
url:
http://www.prize-entry.com/NL_subject60experiment_general/websites/
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Jeroen Thissen, Roger Leebody, Bram de Rooij, David Feenstra
Art Direction / Design:
Jeroen Thissen
Copy / Redactie:
Roger Leebody, Dom Nash
Interaction Design:
Daniel Ruston, Michael Dommershuyzen, Michel Fijn
Technische realisatie:
Refunk: Mario Piepenbrink (LAYAR Application), Mainframe Director: Merlin Nation (Video Trailers), LBi Gothenburg (Web), Lonely Duck (Web), Knock (Event Concept), Jung Relations (PR).
Account:
Jeff Dunlap, Janette DeCaire, Katrin Buckert
Verantwoordelijk bij klant:
Lukas Dohle


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Ter gelegenheid van de introductie van de “Naughty” Volvo S60 organiseert Volvo 5 exclusieve feesten voor lokale trendsetters in de hipste metropolen van Europa. Naderhand blijken het niet zomaar feesten: het zijn experimenten waarmee we zoeken naar de "Naughty Capital of Europe".
Samen met de Zweedse sociaal-antropoloog Katarina Graffman ontwikkelen we een aantal gedragsexperimenten als verborgen onderdelen van het feest. Hoeveel mensen proberen een niet-bestaande VIP-ruimte in te komen? Hoeveel mensen spreken een getrouwde vrouw-in-haar-eentje aan? Hoeveel mensen nemen de kortste route naar de bar, ondanks dat ze dan door een bloemenbed moeten lopen?
Terwijl de trendsetters kletsen, drinken en dansen kijken wij stiekem mee…
Na 5 weken feesten en 27 uur onderzoek, met de (onbewuste) medewerking van 3062 feestgangers, weten we in welke stad de meest "naughty" mensen wonen.
Voor/over product of dienst
De nieuwe "Naughty" Volvo S60 (de onverwacht dynamische rijeigenschappen zijn aanleiding voor deze bijnaam).
Doelgroep(en)
In eerste instantie: Trendsetters in de vijf Europese steden waar de feesten worden gehouden.
Maar uiteindelijk: Een breed Europees publiek van potentiele kopers (focus ligt in de 5 landen waar de feesten worden georganiseerd).