Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volvo Subject60 Code Search
Opdrachtgever:
Volvo Car Corporation
Bureau:
Euro RSCG 4D Amsterdam
Datum eerste publicatie:
10/05/2010
url:
http://www.prize-entry.com/NL_subject60codesearch_general/websites/
Categorie:
Mobile
Innovation

Credits

Concept:
Jeroen Thissen, Roger Leebody
Art Direction / Design:
Jeroen Thissen
Copy / Redactie:
Roger Leebody, Dom Nash
Interaction Design:
Michael Dommershuyzen
Technische realisatie:
Refunk: Mario Pienpbrink (LAYAR Application), Lonely Duck (Web), Knock (Event Concept), Jung Relations (PR)
Account:
Jeff Dunlap, Janette DeCaire, Katrin Buckert
Verantwoordelijk bij klant:
Lukas Dohle


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Ter gelegenheid van de introductie van de “Naughty” Volvo S60 organiseert Volvo 5 exclusieve feesten voor lokale trendsetters in de hipste metropolen van Europa: Berlijn, Londen, Parijs, Milaan en Madrid.
Om ruchtbaarheid te geven aan de Subject60 feesten organiseren we in samenwerking met lokale lifestyle bloggers een innovatieve speurtocht naar de laatste plekken op de exclusieve gastenlijst. Bloggers plaatsen een interactieve stadskaart met gebieden rondom “naughty” locaties (nachtclub, graffitimuur, etc.) waar codes verstopt liggen. Je wordt als lezer opgeroepen om augmented reality browser LAYAR te installeren op hun smartphone en de straat op te gaan.
Als je LAYAR vervolgens opent in een van de aangegeven gebieden wordt je via verschillende clues naar de “naughty” locatie geleid waar de code verstopt ligt. Door de code direct via je telefoon te registreren bemachtig je exclusieve toegang tot het Subject60 feest voor twee personen. Ook wordt de interactieve kaart op het blog automatisch ge-update: hier hoeft niet meer gezocht te worden.
Voor/over product of dienst
De nieuwe "Naughty" Volvo S60 (de onverwacht dynamische rijeigenschappen zijn aanleiding voor deze bijnaam).
Doelgroep(en)
Trendsetters in de vijf Europese steden waar de feesten worden gehouden.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ter gelegenheid van de introductie van de “Naughty” Volvo S60 organiseert Volvo 5 exclusieve feesten voor lokale trendsetters in de hipste metropolen van Europa: Berlijn, Londen, Parijs, Milaan en Madrid.
Om ruchtbaarheid te geven aan de Subject60 feesten organiseren we in samenwerking met lokale lifestyle bloggers een innovatieve speurtocht naar de laatste plekken op de exclusieve gastenlijst. Bloggers plaatsen een interactieve stadskaart met gebieden rondom “naughty” locaties (nachtclub, graffitimuur, etc.) waar codes verstopt liggen. Je wordt als lezer opgeroepen om augmented reality browser LAYAR te installeren op hun smartphone en de straat op te gaan.
Als je LAYAR vervolgens opent in een van de aangegeven gebieden wordt je via verschillende clues naar de “naughty” locatie geleid waar de code verstopt ligt. Door de code direct via je telefoon te registreren bemachtig je exclusieve toegang tot het Subject60 feest voor twee personen. Ook wordt de interactieve kaart op het blog automatisch ge-update: hier hoeft niet meer gezocht te worden.
Voor/over product of dienst
De nieuwe "Naughty" Volvo S60 (de onverwacht dynamische rijeigenschappen zijn aanleiding voor deze bijnaam).
Doelgroep(en)
Trendsetters in de vijf Europese steden waar de feesten worden gehouden.