Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Grappie van Appie
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
Muse Amsterdam & IceMobile
Datum eerste publicatie:
04/04/2010
url:
http://twitter.com/grappievanappie
Categorie:
Mobile
Social Media

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg, Karlijn van den Berg
Art Direction / Design:
Sander Ejlenberg, Reinout Dullaart
Copy / Redactie:
Pascal Boogaert (Pascal Concept & Copy)
Interaction Design:
Anna Witteman
Technische realisatie:
IceMobile, Pedri Animations
Account:
Tim Krengel, Eduard Ouwehand, Eline van der Stok
Verantwoordelijk bij klant:
Susanne Ferguson, Jeroen Blaauw, James Tjan, Stijn Bokhove


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
In de eerste versie van Appie voor iPhone zaten vijf ‘easter eggs’ verstopt, oftewel grappies van Appie. Grappies zijn leuke verstopte verrassingen, die mensen belonen tijdens hun zoektocht naar de nieuwste functies in Appie. Zo wordt het gebruik gestimuleerd, en gebruikers ingezet als ambassadeurs. 
Bij lancering van Appie 1.5 werden vijf nieuwe grappies in Appie verstopt. Toen ze met Pasen nog steeds niet ontdekt waren, werd een zoektocht georganiseerd. Gevonden grappies werden beloond met een speciaal iPhonevoetje voor tijdens het koken. Ook was er een zesde grappie: deze kon je vinden door een raadsel op te lossen, die leidde naar een GPS-locatie van een Albert Heijn in Nederland. 
Bij Appie 1.6 werden de Grappies verstopt in de barcodescanner. Je kreeg een geluidje bij het scannen van een specifiek product (bv een loeiende koe bij de melk) en als je vaak producten had gescand (“Yes, we scan!”). 
Voor twee A-merken werden speciale grappies ontwikkeld. Met deze ‘Easter Eggvertising’ gingen mensen actief op zoek naar reclame van deze merken.
Grappie van Appie kwam tot leven op Twitter om mensen tips te geven waar je grappies kon vinden.
Inmiddels zijn de grappies een vast onderdeel van de activatie van Appie.
Voor/over product of dienst
Appie is een service van Albert Heijn. Appie kan je helpen bij het onthouden, kiezen en doen van je boodschappen.
Doelgroep(en)
Huidige en potentiële gebruikers van Appie.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In de eerste versie van Appie voor iPhone zaten vijf ‘easter eggs’ verstopt, oftewel grappies van Appie. Grappies zijn leuke verstopte verrassingen, die mensen belonen tijdens hun zoektocht naar de nieuwste functies in Appie. Zo wordt het gebruik gestimuleerd, en gebruikers ingezet als ambassadeurs. 
Bij lancering van Appie 1.5 werden vijf nieuwe grappies in Appie verstopt. Toen ze met Pasen nog steeds niet ontdekt waren, werd een zoektocht georganiseerd. Gevonden grappies werden beloond met een speciaal iPhonevoetje voor tijdens het koken. Ook was er een zesde grappie: deze kon je vinden door een raadsel op te lossen, die leidde naar een GPS-locatie van een Albert Heijn in Nederland. 
Bij Appie 1.6 werden de Grappies verstopt in de barcodescanner. Je kreeg een geluidje bij het scannen van een specifiek product (bv een loeiende koe bij de melk) en als je vaak producten had gescand (“Yes, we scan!”). 
Voor twee A-merken werden speciale grappies ontwikkeld. Met deze ‘Easter Eggvertising’ gingen mensen actief op zoek naar reclame van deze merken.
Grappie van Appie kwam tot leven op Twitter om mensen tips te geven waar je grappies kon vinden.
Inmiddels zijn de grappies een vast onderdeel van de activatie van Appie.
Voor/over product of dienst
Appie is een service van Albert Heijn. Appie kan je helpen bij het onthouden, kiezen en doen van je boodschappen.
Doelgroep(en)
Huidige en potentiële gebruikers van Appie.