Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Samsung 3D
Opdrachtgever:
Samsung Electronics Benelux
Bureau:
Muse Amsterdam & Starcom
Datum eerste publicatie:
20/05/2010
url:
http://www.youtube.com/samsung3devent
Categorie:
Crossmedia
Online Campagne
Innovation
Media-Inzet

Credits

Concept:
Sander Ejlenberg, Liat Azulay, Karlijn van den Berg, Richard van der Wilk
Art Direction / Design:
Sander Ejlenberg, Liat Azulay, Elano Collaco do Monte Teixeira, Cas Hamers
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Julien Rappy, Michael Littaur, Wouter Donkers, George Goudsblom, Sabine Poort, Suzanne Bertus
Verantwoordelijk bij klant:
Raymond Mesterom, Hans de Jong, Monique van Overveld


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Om mensen de kracht van 3D te laten ervaren, maakte Samsung de eerste commerciële 3D projectie in Nederland, op de Beurs van Berlage. De projectie interacteerde met de architectuur van het gebouw, waardoor de toeschouwer een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid kreeg. Bezoekers konden inchecken op Foursquare en Feest.je, om kans te maken op prijzen en de speciale 3D badge. Tijdens het event werden video’s gemaakt, die wereldwijd miljoenen keren bekeken zijn. 
Aan deze viral voegde Samsung daarna een extra dimensie toe, door hem interactief te maken met de eerste YouTube game-take-over. In eerste instantie lijkt het of je een gewone videoregistratie van de projectie gaat zien. Tot ineens de pagina van YouTube barst, de vlinders uit de projectie over je schermen vliegen en de nieuwe dimensie van Samsung 3D de pagina overneemt. 
De film van de projectie werd verder verspreid met de eerste HTML5 mobile take-over. 
Waar met de originele projectie een loutere 1.000 bezoekers op het plein werd bereikt, werd met deze totale geïntegreerde campagne 18% van de Nederlandse bevolking en nog eens 50 miljoen mensen wereldwijd via vele blogs bereikt.
Voor/over product of dienst
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 188.000 mensen op 185 vestigingen in 65 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.
Doelgroep(en)
Early adopters (potentiële kopers), influentials (earned media) & massa. De originele focus was op Nederland, maar gezien het potentiële internationale karakter, werd het tijdens de campagne verder wereldwijd uitgezet.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om mensen de kracht van 3D te laten ervaren, maakte Samsung de eerste commerciële 3D projectie in Nederland, op de Beurs van Berlage. De projectie interacteerde met de architectuur van het gebouw, waardoor de toeschouwer een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid kreeg. Bezoekers konden inchecken op Foursquare en Feest.je, om kans te maken op prijzen en de speciale 3D badge. Tijdens het event werden video’s gemaakt, die wereldwijd miljoenen keren bekeken zijn. 
Aan deze viral voegde Samsung daarna een extra dimensie toe, door hem interactief te maken met de eerste YouTube game-take-over. In eerste instantie lijkt het of je een gewone videoregistratie van de projectie gaat zien. Tot ineens de pagina van YouTube barst, de vlinders uit de projectie over je schermen vliegen en de nieuwe dimensie van Samsung 3D de pagina overneemt. 
De film van de projectie werd verder verspreid met de eerste HTML5 mobile take-over. 
Waar met de originele projectie een loutere 1.000 bezoekers op het plein werd bereikt, werd met deze totale geïntegreerde campagne 18% van de Nederlandse bevolking en nog eens 50 miljoen mensen wereldwijd via vele blogs bereikt.
Voor/over product of dienst
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 188.000 mensen op 185 vestigingen in 65 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.
Doelgroep(en)
Early adopters (potentiële kopers), influentials (earned media) & massa. De originele focus was op Nederland, maar gezien het potentiële internationale karakter, werd het tijdens de campagne verder wereldwijd uitgezet.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om mensen de kracht van 3D te laten ervaren, maakte Samsung de eerste commerciële 3D projectie in Nederland, op de Beurs van Berlage. De projectie interacteerde met de architectuur van het gebouw, waardoor de toeschouwer een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid kreeg. Bezoekers konden inchecken op Foursquare en Feest.je, om kans te maken op prijzen en de speciale 3D badge. Tijdens het event werden video’s gemaakt, die wereldwijd miljoenen keren bekeken zijn. 
Aan deze viral voegde Samsung daarna een extra dimensie toe, door hem interactief te maken met de eerste YouTube game-take-over. In eerste instantie lijkt het of je een gewone videoregistratie van de projectie gaat zien. Tot ineens de pagina van YouTube barst, de vlinders uit de projectie over je schermen vliegen en de nieuwe dimensie van Samsung 3D de pagina overneemt. 
De film van de projectie werd verder verspreid met de eerste HTML5 mobile take-over. 
Waar met de originele projectie een loutere 1.000 bezoekers op het plein werd bereikt, werd met deze totale geïntegreerde campagne 18% van de Nederlandse bevolking en nog eens 50 miljoen mensen wereldwijd via vele blogs bereikt.
Voor/over product of dienst
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 188.000 mensen op 185 vestigingen in 65 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.
Doelgroep(en)
Early adopters (potentiële kopers), influentials (earned media) & massa. De originele focus was op Nederland, maar gezien het potentiële internationale karakter, werd het tijdens de campagne verder wereldwijd uitgezet.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Om mensen de kracht van 3D te laten ervaren, maakte Samsung de eerste commerciële 3D projectie in Nederland, op de Beurs van Berlage. De projectie interacteerde met de architectuur van het gebouw, waardoor de toeschouwer een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid kreeg. Bezoekers konden inchecken op Foursquare en Feest.je, om kans te maken op prijzen en de speciale 3D badge. Tijdens het event werden video’s gemaakt, die wereldwijd miljoenen keren bekeken zijn. 
Aan deze viral voegde Samsung daarna een extra dimensie toe, door hem interactief te maken met de eerste YouTube game-take-over. In eerste instantie lijkt het of je een gewone videoregistratie van de projectie gaat zien. Tot ineens de pagina van YouTube barst, de vlinders uit de projectie over je schermen vliegen en de nieuwe dimensie van Samsung 3D de pagina overneemt. 
De film van de projectie werd verder verspreid met de eerste HTML5 mobile take-over. 
Waar met de originele projectie een loutere 1.000 bezoekers op het plein werd bereikt, werd met deze totale geïntegreerde campagne 18% van de Nederlandse bevolking en nog eens 50 miljoen mensen wereldwijd via vele blogs bereikt.
Voor/over product of dienst
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 188.000 mensen op 185 vestigingen in 65 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.
Doelgroep(en)
Early adopters (potentiële kopers), influentials (earned media) & massa. De originele focus was op Nederland, maar gezien het potentiële internationale karakter, werd het tijdens de campagne verder wereldwijd uitgezet.