Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
80.000 Fa Glamour Girls
Opdrachtgever:
Henkel
Bureau:
MEC Interaction
Datum eerste publicatie:
19/04/2010
url:
http://faglamour.hyves.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Henkel - MEC - Hyves
Art Direction / Design:
Rens Bosma (Hyves Studio) + Daan Gielen (Egotribe)
Copy / Redactie:
nvt
Interaction Design:
Daan Gielen (Egotribe)
Technische realisatie:
Daan Gielen (Egotribe)
Account:
Bart Lakeman
Verantwoordelijk bij klant:
Daan Simonis, Alida Toering, Maaike Greven


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Een band creëren tussen meisjes en een deodorantmerk is niet makkelijk. In 2009 zijn we begonnen met een offline Fa Glamour Girl competitie met 750 deelnemers. In 2010 wilden we dit online herhalen en vele malen groter maken. Glamour is een extreem aantrekkelijk onderwerp voor meisjes en social media is dé plek om met ze in contact te komen. Daarom creëerden we een interactieve activatiecampagne op Hyves: de Fa Glamour Girl Competitie 2010. Meisjes konden hun meest glamorous foto uploaden en vriendinnen en vrienden aanmoedigen om op hen te stemmen. De resultaten waren ongelofelijk:  80.000 deelnemers (meer dan 10 keer de doelstelling) en 11 miljoen uitgebrachte stemmen!
Voor/over product of dienst
Fa Glamour deodorant
Doelgroep(en)
Meisjes 12-20 jaar