Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Noisia Infection
Opdrachtgever:
Noisia
Bureau:
Flavour BV
Datum eerste publicatie:
08/03/2010
url:
http://www.noisiagame.com/
Categorie:
Game

Credits

Copy / Redactie:
Emily Jacometti (Flavour BV)
Interaction Design:
Tim Numan (Flavour BV)
Technische realisatie:
Tim Numan (Flavour BV)
Account:
Emily Jacometti (Flavour BV)
Verantwoordelijk bij klant:
Walter Flapper (Noisia)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Een game ter promotie van een muziek album. Dat is het concept achter Noisia: Infection. Het doel; een grote potentiële fanbase aanboren en op een interactieve manier in aanraking brengen met het product. Muziek games bestaan op dit moment in vele soorten en maten. De populairste games in dit genre zijn op dit moment games als Guitar Hero en Rock Band. De overeenkomst die deze games hebben is dat muziek als ondersteuning wordt gebruikt voor het product; de game. Nog nooit werd dit principe omgedraaid en een game als marketingtool ingezet voor een muziekband. Door spelers op een actieve manier de muziek te laten ervaren en doormiddel van een competitief element virale verspreiding te stimuleren, werd de conversie van de muziekband flink verhoogd.
Voor/over product of dienst
Noisia: Infection is een opzwepende muzikale actie game. In de game beweeg je langs de muzikale lijnen van het nummer die met de dynamiek van het nummer mee veranderen. Door in het juiste ritme van de beat te klikken, ben je in staat om kogels af te vuren en vijanden te weren. Uiteindelijk zal je het in een episch gevecht opnemen tegen een immense eindbaas dat gespeeld wordt op een remix van het nummer. Het Flavour team heeft op deze manier, in combinatie met de producers van Noisia, een originele gameplay neer gezet en spelers verrast met exclusieve content.
Doelgroep(en)
Drum & Bass luisteraars en jonge mannen tussen de 18 en 35 jaar oud.