Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Introductie- en activatiecampagne Rijkswaterstaat sociaal Intranet
Opdrachtgever:
Rijkswaterstaat: Corporate dienst, Eenheid communicatie; Afdeling expertise, Cluster Internet & Intranet
Bureau:
Tribewise & Rhinofly
Datum eerste publicatie:
19/04/2010
url:
http://static.rhinofly.net/showcase/rws/index.html
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Ronald van Schaik, Matthijs Roumen en Bas Gezelle
Art Direction / Design:
Ronald van Schaik en Roland Lamers
Copy / Redactie:
Ronald van Schaik, Matthijs Roumen en Bas Gezelle
Interaction Design:
Roland Lamers, Linda Vermeer en Charlotte de Hilster
Technische realisatie:
Bertram Vlaanderen
Account:
Bas Gezelle
Verantwoordelijk bij klant:
Arnold Koning (Programmamanager) en Remko Zuidgeest (Externe projectmanager)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Een prikkelende introductie– en activatiecampagne voor, tijdens en na de lancering van het nieuwe sociale intranet van Rijkswaterstaat. De campagne is bedoeld om medewerkers te informeren en enthousiasmeren voor de nieuwe sociale intranet omgeving.
Voor/over product of dienst
Één corporate sociaal intranet met als doel om medewerkers meer met elkaar te verbinden, meer kennis te laten delen en beter te laten participeren binnen hun werkveld. 
Dit nieuwe intranet steunt op pijlers als: Persoonlijk (widgets en personalisatie pagina’s); Betrokken (direct reageren op álle content); en Verbinden (integratie Yammer).  Rijkswaterstaat met ruim 9.000 medewerkers verdeeld over 240 locaties in het land had voorheen 18 verschillende intranetversies waardoor kennis en expertise niet met elkaar verbonden waren. Veel informatie was versnipperd en niet actueel.
Doelgroep(en)
Rijkswaterstaat telt 9.000 medewerkers verdeeld over 240 locaties. De medewerkers gebruiken het intranet op verschillende manieren. Op basis van de mate van het gebruik en de houding ten opzichte van het intranet hebben we de doelgroep in vier segmenten verdeeld: 

Ambassadeurs: enthousiaste intranetgebruikers (helden/influentials) die positief zijn over het nieuwe intranet en hun omgeving enthousiasmeren.
Fans: actieve intranetgebruikers die het oude intranet regelmatig gebruikten en positief zijn over het nieuwe intranet.
Argwaners: betrokken intranetgebruikers die angst hebben dat informatie uit het oude intranet verloren is gegaan.
Niet gebruikers: medewerkers die het oude intranet zelden gebruikten en die het nieuwe intranet nog gaan ontdekken.