Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Walt Disney Prince of Persia: The Gods have a plan for you!
Opdrachtgever:
Walt Disney
Bureau:
TAB Worldmedia
Datum eerste publicatie:
14/05/2010
url:
http://tinyurl.com/2av8nyt
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Remco Vroom (TAB Worldmedia)
Art Direction / Design:
Jean-Paul Frijns
Copy / Redactie:
Remco Vroom (TAB Worldmedia)
Interaction Design:
Remco Vroom (TAB Worldmedia)
Technische realisatie:
Johannes la Poutre
Account:
Remco Vroom (TAB Worldmedia)
Verantwoordelijk bij klant:
Fedor de Lange, Melvin Veldhuisen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Om de nieuwste film "Prince of Persia", die op 19 mei in première ging, aan te kondigen lanceerde Walt Disney als eerste merk ter wereld een augmented reality outdoor campagne. De gebruikers van Android- en iPhones kunnen, via de Layar browser, in de buurt van de filmposter de filmtrailer bekijken en een augmented reality game spelen met 50 Movie Minutes waardepunten als beloning.
Zodra iemand in de buurt van een filmposter de Layar browser op zijn smartphone opstart wordt via gps zijn locatie bepaald en krijgt hij de augmented reality game van “Prince of Persia” te zien. De mooie Tamina uit de film spreekt de kijker toe en legt hem uit dat hij de trailer moet bekijken om vervolgens direct in de augmented reality game drie vragen op te lossen. Heeft hij alle vragen goed, dan levert dat de speler 50 Movie Minutes waardepunten op die hij kan verzilveren op movieminutes.com. De Layar geeft de speler ook nog eens toegang tot een augmented cinema locator waar hij de dichtstbijzijnde bioscoop mee kan vinden en de optie om de game te delen met zijn social network.
Voor/over product of dienst
Walt Disneys bioscoop film Prince of Persia werd aangekondigd als een van de veelbelovende boxoffice hits van 2010.
Doelgroep(en)
Film fans met een iPhone of Android smartphone.