Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Philips - Grooming Bonsai
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/10/2010
url:
http://award-entry.nl/2010/spinawards/philips/grooming/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Neil Dawson (Chief Creative Officer), Chris Baylis (Executive Creative Director)
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Rikesh Lal / Wijbrand Stet
Copy / Redactie:
Chris Baylis, Justin Kramm
Technische realisatie:
Stink Ltd., Bullet Productions Inc.
Account:
Henk Christophersen
Verantwoordelijk bij klant:
Gary Raucher


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Philips heeft een uitgebreid assortiment Grooming producten: trimmers, shavers ed. Het probleem is vaak hoe deze producten exact te gebruiken. En dan met name op de delen die wat meer in de intieme zones liggen...
Daarom ontwikkelden we samen met Philips een campagne met de naam ‘Tools form start to finish’.
In deze campagne creëerden we een platform met een campagnesite en andere digitale elementen zoals webfilms. Deze webfilms geven uitleg over de verschillende manieren waarop je de Philips Grooming producten kunt gebruiken, op een laagdrempelige, humoristische manier.
Een van deze webfilms is de Bonsai: dit filmpje gebruikt de metafoor van het trimmen van een bonsai boompje. De Zen-Meester verteld je hoe je daar beneden het beste kunnen trimmen aan de hand van een bonsai boompje...
Voor/over product of dienst
De Philips Bodygroom biedt je een veilige, zachte, snelle manier van scheren zonder moeilijkheden, voor elke lichaamsdeel onder de nek. Deze complete body-grooming oplossing bestaat uit een speciaal ontwikkelt alles-in-één scheer en trim systeem, welke jouw lichaam de perfecte trim- en scheerbeurt geeft. Zelfs in de meest gevoelige zones.
Doelgroep(en)
Mannen tussen de 20 en 35.