Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Philips - Parallel Lines (social media)
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam, DDB London/DDB Worldwide
Datum eerste publicatie:
08/04/2010
url:
http://www.award-entry.nl/2010/spinawards/philips/parallel-lines/social-media-concept/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Neil Dawson, Chris Baylis (CD)
Art Direction / Design:
Iain Robson, Antonio Costa, Mike Hambleton / Robert Northam, Nelleke van der Maas, Bart Mol, Wijbrand Stet, Maximiliano Chanan
Copy / Redactie:
Ben Blench
Interaction Design:
Christine van Rossum
Technische realisatie:
Unit 9
Account:
Sandra Krstic, Jeroen Jedeloo, Jolly Banjeree, Laura Losse, John Reardon
Verantwoordelijk bij klant:
Gary Raucher, Eva Barrett


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Parallel Lines: 5 regisseurs van Ridley Scott Associates produceerden elke een compleet andere korte film, gebaseerd op exact dezelfde 6 regels dialoog, om de cinematografische mogelijkheden van Philips TV’s te demonstreren. Op de Parallel Lines website kunnen filmliefhebbers tijdens het bekijken van de korte films op 21:9 filmformaat, de drie voordelen van Philips TV’s ervaren: Ambilight (backlight) en de beste geluid- en beeldkwaliteit.
We haalden het optimale uit social media door naast de site alle films ook te tonen op een branded YouTube channel YouTube.com/philipscinema, met een special 21:9 player met backlight. En door filmliefhebbers samen te brengen op Facebook.com/philipscinema voor exclusieve content (zoals pre-release film screenings en interviews met de regisseurs).
Tot slot werden aspirant filmmakers uitgedaagd hun eigen korte film in te zenden, (die werden beoordeeld door Ridley Scott). De campagne genereerde enorm veel buzz. In de eerste week had het YouTube kanaal meer dan 750.000views, het Facebook kanaal meer dan 50.000 extra fans.
Voor/over product of dienst
Philips Cinema 21:9 Televisie, met Ambilight. Bekijk films op het originele filmformaat (21:9) dat regisseurs gebruiken. Breng de magie van een bioscoop in uw huis.
Doelgroep(en)
Trandsetters en filmliefhebbers.