Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Philips - Parallel Lines (interactieve video)
Opdrachtgever:
Philips
Bureau:
Tribal DDB Amsterdam, DDB London/DDB Worldwide
Datum eerste publicatie:
08/04/2010
url:
http://www.award-entry.nl/2010/spinawards/philips/parallel-lines/interactive-video/
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Neil Dawson, Chris Baylis (CD)
Art Direction / Design:
Iain Robson, Antonio Costa, Mike Hambleton / Robert Northam, Nelleke van der Maas, Bart Mol, Wijbrand Stet, Maximiliano Chanan
Copy / Redactie:
Ben Blench
Interaction Design:
Christine van Rossum
Technische realisatie:
Unit 9
Account:
Sandra Krstic, Jeroen Jedeloo, Jolly Banjeree, Laura Losse, John Reardon
Verantwoordelijk bij klant:
Gary Raucher, Eva Barrett


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Parallel Lines: 5 regisseurs van Ridley Scott Associates produceerden elke een compleet andere korte film, gebaseerd op exact dezelfde 6 regels dialoog, om de cinematografische mogelijkheden van Philips TV’s te demonstreren. Op de Parallel Lines website kunnen filmliefhebbers tijdens het bekijken van de korte films op 21:9 filmformaat, de voordelen van Philips TV’s ervaren: Ambilight (backlight) en de beste geluid- en beeldkwaliteit.
De speciale filmstrip-navigatie visualiseert het Parallel Lines concept. In de website werd een speciale 21:9 breedbeeld mediaplayer gebouwd waarop de korte films worden vertoont. Er werden speciale filmpjes ontwikkeld om de laadtijd te verminderen en de aandacht van de kijker direct vanaf het eerste moment te grijpen. Traditionele laders  werden vervangen door boeiende geanimeerde titelfilmpjes die even snel afspeelde als de internetconnectie van een kijker (hoe trager de internetconnectie, hoe langer het titelfilmpje).
Interactieve elementen in de verschillende korte films gaven toegang tot onder andere meerdere camera perspectieven, geluidseffecten en slow motion. Deze interactieve elementen stimuleren de kijker de cinematografische mogelijkheden van Philips TV’s ervaren, zoals Ambilight (backlight).
Naast op de website, werden alle films vertoont op een branded YouTube channel, met een special 21:9 player met backlight en brachten we filmliefhebbers samen op Facebook.com/philipscinema voor exclusieve content.
Voor/over product of dienst
Philips Cinema 21:9 Televisie, met Ambilight en de beste geluid- en beeldkwaliteit. Bekijk films op het originele filmformaat (21:9) dat regisseurs gebruiken. Breng de magie van een bioscoop in uw huis.
Doelgroep(en)
Trendsetters en filmliefhebbers