Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Doe je Kringding en word de KringKing
Opdrachtgever:
De Kringwinkel
Bureau:
Forest&Bold
Datum eerste publicatie:
15/06/2010
url:
http://nl.netlog.com/dekringwinkel
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Koen Meekels
Art Direction / Design:
Ilse Stalmans
Copy / Redactie:
Dirk Raemaekers
Interaction Design:
Maarten Stijnen
Technische realisatie:
Patrick Elliot
Account:
Bert Heyens
Verantwoordelijk bij klant:
Katelijne Cools


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Marktonderzoek toont aan dat 84% van de bezoekers terugkomt na een eerste bezoek aan De Kringwinkel. Jongeren zijn dus een belangrijke doelgroep in het customer lifecycle management van De Kringwinkel.
 
Deze jongeren (15 tot 23 jaar) moet je aanspreken vanuit hun eigen leefwereld of je begint er niet aan. We ontwierpen een campagne met Netlog, een sociaal netwerk, als ruggengraat. De idee van de actie is een wedstrijd waarbij je creatief omspringt met een voorwerp uit De Kringwinkel, een kringding.
Het virale filmpje, geïnspireerd door Jackass, triggert de verbeelding en ging door zijn absurdistische invulling verder dan het aankondigen van de actie: http://www.youtube.com/watch?v=6h7IBe1DM9o.
D.m.v. een campagnevisual die creatief omspringt met voorwerpen uit De Kringwinkel, een brandpage met retro grafische vormgeving en met een geanimeerde skin die je kon overnemen en verschillende banners werd de actie ondersteund.
Voor/over product of dienst
De Kringwinkel is meer dan een tweedehandswinkel. Niet winstmaximalisatie maar de realisatie van sociale tewerkstelling, materiële hulpverlening en milieuzorg staan centraal.
Doelgroep(en)
Jongeren van 15 tot 23 jaar.