Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
We hebben je hart nodig
Opdrachtgever:
Nederlandse Hartstichting & Unilever (Becel)
Bureau:
Rhinocreations i.s.m. Nothing
Datum eerste publicatie:
25/08/2010
url:
http://awards.rhinocreations.com/we-hebben-je-hart-nodig
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Ineke Meijer, Sander Tiebosch, Michael Spaans
Art Direction / Design:
Sander Tiebosch, Ineke Meijer
Copy / Redactie:
I.s.m. Hartstichting: Dorien Poirters (site), Ellen Janssens en Gitta Ducaneaux (Facebook)
Interaction Design:
Michael Spaans
Technische realisatie:
Joep Rongen, Bob Bijvoet
Account:
Maribel Gonzalez, Wijnand van den Heuvel
Verantwoordelijk bij klant:
Ineke van Geel, Ilse de Sain (NHS), Aleks Fiege, Noor Melzer (Unilever)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Er wordt veel meer onderzoek gedaan naar hart- en vaatziekten bij mannen dan bij vrouwen, terwijl er meer vrouwen aan overlijden. Dat is opvallend. Alleen niet bij het grote publiek.
Via een viral, een Facebookpagina, online advertising en een televisiecommercial gemaakt door Nothing, hebben we deze kwestie onder de aandacht gebracht. Zo groeide de verontwaardiging bij de bevolking en werd de basis gecreëerd om meer onderzoek bij vrouwen te realiseren.
Door de Hartstichting werd tevens een nationale dag in het leven geroepen om bewustwording rond dit onderwerp te vergroten: Dress Red Day. Door op deze dag rode kleding te dragen, liet je zien de strijd tegen hart- en vaatziekten bij vrouwen belangrijk te vinden.
Voor/over product of dienst
De Nederlandse Hartstichting strijdt tegen hart- en vaatziekten door te investeren in wetenschappelijk onderzoek, voorlichting en patiëntenzorg. Daarbij heeft de Hartstichting een aantal speerpunten, waaronder het thema vrouwen. 
De Hartstichting ontvangt geen steun van de overheid en kan haar werk enkel en alleen doen door de financiële steun van de Nederlandse bevolking en van bedrijven.
Doelgroep(en)
Primair: vrouwelijke ‘connectors’ van 40-60 jaar
Secundair: Iedereen boven de 25 jaar.