Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Maak seks lekker duidelijk
Opdrachtgever:
SOA AIDS Nederland
Bureau:
Woedend! (& Ijsfontijn voor de game "can you fix it")
Datum eerste publicatie:
01/11/2010
url:
http://www.maaksekslekkerduidelijk.nl/case/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Lennart Driessen, Marnix Pauwels,
Art Direction / Design:
Gijs Hietbrink, Silvan Kersten, Lennart Driessen, Paul Coops
Copy / Redactie:
Marnix Pauwels
Interaction Design:
Paul Coops
Technische realisatie:
Martin de Witte, Jan Guichelaar, Arthur Wammes, Willem Verspyck,Marc van Eijck
Account:
Maarten Smeets, Rianne Zandstra, Sandra Balke
Verantwoordelijk bij klant:
Wijnand van der Werf


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Laagopgeleide, heteroseksuele jongeren van 12 tot 18 jaar zijn - ondanks hun mondigheid - onduidelijk over hun wensen en grenzen op seksueel gebied. Dit leidt vaak tot ongewenste situaties, abortussen en ongewenste zwangerschappen.
 
Iedereen wil dat seks zo leuk en lekker mogelijk is, daarom kun je maar beter zo duidelijk mogelijk zijn. Daarom de overkoepelende campagne ‘Maak seks lekker duidelijk’. En als iedereen z’n eigen wensen en grenzen heeft, wat is er dan duidelijker dan een handleiding? Deze handleiding konden jongeren invullen op Hyves en delen met hun close friends.
 
Daarnaast zijn narrowcasting, een game, abri’s, kraskaarten en allerlei andere middelen ingezet om dit onderwerp onder de aandacht te brengen, en bieden we jongeren handvatten en munitie om gedrag op een natuurlijke wijze in het dagelijks leven toe te passen.
 
De resultaten waren boven verwachting. 47% van de doelgroep vind de campagne relevant & motiverend en geeft aan dat die zijn houding beïnvloedt. De norm bij dit soort campagnes is 35%.
Voor/over product of dienst
Het gaat niet om een merk of een product, maar om het ontwikkelen van een nieuwe norm ten aanzien van seksueel gedrag.
 
De norm is dat duidelijkheid loont; seks wordt leuker, beter en lekkerder als je duidelijk bent in wat je wel en niet wilt. Dus: "maak seks lekker duidelijk". Dit laten we zien en dit laten we jongeren ervaren.
Doelgroep(en)
Laagopgeleide, heteroseksuele jongeren van 12-18 jaar zijn - ondanks hun mondigheid -onduidelijk over hun wensen en grenzen op seksueel gebied. De dubbele moraal (jongens moeten avontuurlijk zijn en willen altijd seks, meisjes die vaak seks willen zijn sletten) zorgt voor uitholling van de lef/durf om duidelijk te zijn over de eigen wensen en grenzen ten aanzienvan seks:Jongens en meisjes begrijpen elkaar niet altijd even goed.
 
Jongens en meisjes zijn onduidelijk in het aangeven van wat ze wel en niet willen. Er is onduidelijkheid bij het interpreteren en respecteren van elkaars signalen. Veel jongeren hebben ervaring met situaties waarin druk wordt ervaren om zich op een bepaalde manier te gedragen, wat kan leiden tot dubbelzinnige communicatie. Dit leidt tot ongewenste situaties en gedrag, en indirect tot een toename in soa’s, ongewenste zwangerschappen en abortussen.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Laagopgeleide, heteroseksuele jongeren van 12 tot 18 jaar zijn - ondanks hun mondigheid - onduidelijk over hun wensen en grenzen op seksueel gebied. Dit leidt vaak tot ongewenste situaties, abortussen en ongewenste zwangerschappen.
 
Iedereen wil dat seks zo leuk en lekker mogelijk is, daarom kun je maar beter zo duidelijk mogelijk zijn. Daarom de overkoepelende campagne ‘Maak seks lekker duidelijk’. En als iedereen z’n eigen wensen en grenzen heeft, wat is er dan duidelijker dan een handleiding? Deze handleiding konden jongeren invullen op Hyves en delen met hun close friends.
 
Daarnaast zijn narrowcasting, een game, abri’s, kraskaarten en allerlei andere middelen ingezet om dit onderwerp onder de aandacht te brengen, en bieden we jongeren handvatten en munitie om gedrag op een natuurlijke wijze in het dagelijks leven toe te passen.
 
De resultaten waren boven verwachting. 47% van de doelgroep vind de campagne relevant & motiverend en geeft aan dat die zijn houding beïnvloedt. De norm bij dit soort campagnes is 35%.
Voor/over product of dienst
Het gaat niet om een merk of een product, maar om het ontwikkelen van een nieuwe norm ten aanzien van seksueel gedrag.
 
De norm is dat duidelijkheid loont; seks wordt leuker, beter en lekkerder als je duidelijk bent in wat je wel en niet wilt. Dus: "maak seks lekker duidelijk". Dit laten we zien en dit laten we jongeren ervaren.
Doelgroep(en)
Laagopgeleide, heteroseksuele jongeren van 12-18 jaar zijn - ondanks hun mondigheid -onduidelijk over hun wensen en grenzen op seksueel gebied. De dubbele moraal (jongens moeten avontuurlijk zijn en willen altijd seks, meisjes die vaak seks willen zijn sletten) zorgt voor uitholling van de lef/durf om duidelijk te zijn over de eigen wensen en grenzen ten aanzienvan seks:Jongens en meisjes begrijpen elkaar niet altijd even goed.
 
Jongens en meisjes zijn onduidelijk in het aangeven van wat ze wel en niet willen. Er is onduidelijkheid bij het interpreteren en respecteren van elkaars signalen. Veel jongeren hebben ervaring met situaties waarin druk wordt ervaren om zich op een bepaalde manier te gedragen, wat kan leiden tot dubbelzinnige communicatie. Dit leidt tot ongewenste situaties en gedrag, en indirect tot een toename in soa’s, ongewenste zwangerschappen en abortussen.