Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Orgaandonatie JaofNee: Nederland zegt Ja op Hyves
Opdrachtgever:
Rijksoverheid: ministerie van VWS en ministerie van AZ
Bureau:
NOISE, KesselsKramer
Datum eerste publicatie:
12/04/2010
url:
http://www.hyves.nl/actie/jaofnee (inlog vereist)
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
NOISE, KesselsKramer
Art Direction / Design:
NOISE
Copy / Redactie:
NOISE
Interaction Design:
NOISE
Technische realisatie:
NOISE
Account:
NOISE
Verantwoordelijk bij klant:
Nienke Doeve (ministerie van VWS) en Frederike van Dorst (ministerie van AZ)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Er sterven in Nederland jaarlijks meer dan honderd mensen terwijl ze wachten op een donororgaan. Daarom is het noodzakelijk dat zo veel mogelijk mensen Ja zeggen tegen het donorschap en zich registreren.

Nederlanders zijn beter geïnformeerd over orgaandonatie dan de meeste Europeanen. En vrijwel iedereen vindt orgaandonatie een goede zaak. Er is alleen nog een te groot verschil tussen intentie (“Ja, ik wil”) en daad (“Ik registreer”).

De JaofNee campagne is erop gericht om dit verschil te dichten, door onder andere de drempel om te registreren zo laag mogelijk te maken. In deze samenwerking met Hyves is dit gelukt door vrienden onderling op een relevante wijze de boodschap te laten verspreiden. En een directe registratiemogelijkheid aan te bieden.
Voor/over product of dienst
Orgaandonatie.
Doelgroep(en)
De 2,5 miljoen volwassen Nederlanders die open staan voor het doneren van de eigen organen, maar de daad niet bij het woord hebben gevoegd.