Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zet uw held in het zonnetje
Opdrachtgever:
Zilveren Kruis Achmea
Bureau:
JENG
Datum eerste publicatie:
19/10/2010
url:
http://www.zilverenkruis.nl/grootsteplus
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Giscard Monod de Froideville
Art Direction / Design:
Sieger Miedema
Copy / Redactie:
Giscard Monod de Froideville
Interaction Design:
Bart Evers
Technische realisatie:
Bart Evers
Verantwoordelijk bij klant:
Liedewij Trampe


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Kent u iemand in uw omgeving die op een bijzondere manier voor u of anderen heeft gezorgd? Een familielid, een vriend, vrijwilliger of iemand uit de zorgsector?  Wilt u hem of haar graag persoonlijk bedanken? (Nomin)Eer deze persoon als uw Grootste Plus en huldig hem of haar in een ontroerend, dapper of grappig verhaal. Dat was de inzet van de regionaal opgezette activatie & imagocampagne van Zilveren Kruis. Door middel van een on- én offline zoektocht ging Zilveren Kruis in haar kernregio’s op zoek naar de mooiste zorgverhalen en lokale helden. Met als doel meer sociaal bewustzijn op het gebied van samen en voor elkaar zorgen. Maar ook het versterken van de regionale zichtbaarheid en betrokkenheid van het Zilveren Kruis merk stond bij deze campagne centraal. Net als het laden van haar belangrijkste kernwaarden, samen en dichtbij. Het resultaat: een verzameling van bijna 1000 prachtige zorgverhalen, gelezen door duizenden mensen. Zelfs tot in de tweede kamer.
Voor/over product of dienst
Zilveren Kruis Achmea is een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. Naast het aanbieden van zorgverzekeringen wil Zilveren Kruis haar klanten zo veel mogelijk (onder)steunen, helpen en informeren om gezond en vitaal te blijven. Daarnaast werkt zij samen met zorgaanbieders aan de kwaliteit van de zorgsector. ‘Zet uw held in ‘t zonnetje’(Dat is de Plus van Zilveren Kruis), is in essentie een ideële campagne van een commerciële instelling om meer sociaal bewustzijn te creëren op het gebied van samen en voor elkaar zorgen. Denk naast de zorg door professionele zorgverleners ook aan mantelzorg (de zorg voor chronisch zieken, gehandicapten en hulpbehoevenden door naasten: familieleden, vrienden, kennissen en buren). Deze ideële betrokkenheid zit in het DNA van Zilveren Kruis en is een belangrijke communicatiedoelstelling, waarmee zij zich onderscheidt van andere zorgmerken.
Doelgroep(en)
Verzekerden en niet verzekerden > 18 jr in de kernregio’s  van Zilveren Kruis (Overijssel, Drenthe, Noord-Flevoland, Omgeving Haarlem & Zaanstreek, Omgeving Leiden en Rotterdam)