Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Ploctones
Opdrachtgever:
The Ploctones
Bureau:
Skipintro
Datum eerste publicatie:
27/04/2010
url:
http://www.ploctones.com
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Jeroen Buddingh, Edwin Nollen (Skipintro)
Art Direction / Design:
Edwin Nollen (Skipintro)
Copy / Redactie:
Jeroen Buddingh
Interaction Design:
Edwin Nollen (Skipintro)
Technische realisatie:
Jeroen Buddingh, Roland Muller
Account:
Ruby Lemm


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Jazz… je moet ervan houden. En al helemaal als het om experimentele jazz gaat. Omdat sommige nummers van The Ploctones in de categorie 'takkeherrie' vallen én omdat The Ploctones meer traffic naar hun site wilden, bedachten we een actie. Tijdens concerten werd aan het publiek gevraagd hun vingers in hun oren te doen, hier een foto van te maken en deze rechtstreeks naar de site van The Ploctones te mailen. Resultaat: na een concert bezoeken concertgangers de website om hun foto (en die van anderen) te bekijken. Sommige bezoekers zijn zo enthousiast dat ze ook thuis foto’s maken. De leukste, gekste en grappigste foto's winnen twee concertkaartjes. Elke vijfde zondag van de maand wordt er een winnaar bekendgemaakt. Maar ook tussendoor kiezen The Ploctones zo nu en dan een winnaar.
Voor/over product of dienst
The Ploctones vertegenwoordigen alles waar het in de jazz om gaat. Ze vertolken een gevoel van vrijheid, zoals die alleen in je wildste fantasieën bestaat. Hun muziek swingt, suist, vliegt, vibreert, bonkt en kraakt. Zeg je improvisatie, dan zeg je The Ploctones. Ze hebben aan een halve noot genoeg om een muzikaal universum te creëren.
Doelgroep(en)
Fans van The Ploctones en andere jazzliefhebbers.