Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Social media campagne Carrefour Belgium - Disney 'Pindoria'
Opdrachtgever:
Carrefour Belgium
Bureau:
Internet Architects, Antwerpen
Datum eerste publicatie:
25/05/2010
url:
http://niet langer actief
Categorie:
Social Media

Credits

Verantwoordelijk bij klant:
Maarten Somers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Social media campagne Carrefour Belgium - Disney 'Pindoria'
Sociale netwerken, zoals Facebook, worden nog te vaak gezien als distributiekanalen, als een gratis virale extensie van een online activiteit. De échte waarde zit echter in de achterliggende “social graph” en hoe men deze kan inschakelen om nieuwe concepten te ontwikkelen. Met Pindoria voor Carrefour Belgium hebben we exact dat gedaan: de limieten van de sociale media opgezocht om de grens van het status quo te verleggen.
Voor/over product of dienst
In mei 2010 zat Carrefour in een penibele situatie door een reeks aanhoudende stakingen. De retailer kwam vaak negatief in de pers. Net in die periode was een nieuwe loyauteitsactie gepland: De Carrefour Disney Pins-actie.
Doelgroep(en)
Deze twee doelgroepen waren gedefinieerd
o   de “digital mom”
o   haar kinderen tussen 6 en 11