Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
My Secret Cosmetics
Bureau:
Saatchi & Saatchi | leo Burnett Amsterdam
Datum eerste publicatie:
24/02/2011
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Julijus Rebic, Wouter Kraaijvanger, Maarten Dobbelaar
Art Direction / Design:
Julijus Rebic
Copy / Redactie:
Wouter Kraaijvanger
Account:
Saskia Peters, Noor van Bouwsteden-Bastiaan


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
In Nederland zijn elk jaar meer dan 60.000 vrouwen slachtoffer van huiselijk geweld. In plaats van aangifte te doen of hulp te zoeken, houden de meeste slachtoffers hun geheim verborgen. Natuurlijk lost dat het probleem niet op. Om dit aan onze doelgroep duidelijk te maken, hebben wij hun gedrag uitvergroot. We introduceerden een make-up merk speciaal om blauwe plekken, gescheurde lippen en bloedresten mee te verhullen. MySecrets Cosmetics: het geheim van iedere vrouw die iets te verbergen heeft. In onze webshop maakten we vervolgens ons punt: ‘Nu is het genoeg. Er is een betere oplossing tegen huiselijk geweld. Hulp inschakelen heb je zelf in de hand.’
Voor/over product of dienst
Deze campagne is ontwikkeld in opdracht van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, Ministerie van Binennlandse Zaken en het Ministerie van VWS ten behoeve van Steunpunt Huiselijk Geweld.
Doelgroep(en)
Doelgroep 1: Slachtoffers van huiselijk geweld. In de meeste gevallen zijn dit vrouwen, ze schamen zich vaak voor hun situatie en zijn daarom als doelgroep moeilijk zichtbaar.
 
Doelgroep 2: Algemene publiek (18 jaar en ouder binnen Nederland).