Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
SNS REAAL corporate website
Opdrachtgever:
SNS REAAL
Bureau:
Fabrique [merken, design & interactie]
Datum eerste publicatie:
10/01/2011
url:
http://www.snsreaal.nl/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Susanne Peters
Interaction Design:
Anna Offermans, Emko Bos
Technische realisatie:
Mark Dibbets, Dodi Raditya


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
SNS REAAL is actief op het gebied van verzekeren en bankieren. Naast de hoofdmerken SNS Bank en REAAL Verzekeringen richt SNS REAAL zich ook op specifieke markten met onder meer de ASN Bank, Zwitserleven en Regiobank. Met de missie ‘eenvoud in geldzaken’ wil SNS REAAL de favoriete financiële dienstverlener zijn voor particulieren en het midden- en kleinbedrijf in Nederland. Fabrique ontwikkelde de nieuwe corporate website van SNS REAAL.

De missie “Eenvoud in geldzaken” is tastbaar gemaakt in de nieuwe website. Fabrique dikte de lijst met merkwaarden in om echt tot de kern te komen: eenvoud, persoonlijk, maatschappelijk. In een tijd dat de financiële sector kampt met een vertrouwensprobleem worden de belangrijke mensen achter de producten voor klanten veel belangrijker. De mens en de cultuur van de bank-verzekeraar worden veel zichtbaarder gemaakt.
Voor/over product of dienst
De bestaande huisstijil van SNS REAAL is doorontwikkeld en helderder en krachtiger gemaakt. Het aantal verschillende kleuren is sterk teruggebracht; geel voor vlakken met een signaalfunctie, roze voor headings, links en andere scanbare teksten. De blokken ‘At a glance’ geven met hun heldere typografie snel de juiste informatie.

Door de toegankelijke informatiestructuur en de slimme gelaagdheid in informatie ben je snel op de juiste plek. Fabrique was nauw betrokken bij het ontwikkelen van de rijke content in video, beeld en tekst. De video's vertellen op eigentijdse wijze de corporate story van SNS REAAL. De beeldtaal zit dichter op de maatschappelijke context. De eerlijke fotografie toont SNS REAAL medewerkers in echte situaties.

Helder en persoonlijk maakt de nieuwe website van SNS REAAL de missie “eenvoud in geldzaken” tastbaar.
Doelgroep(en)
- corporate doelgroepen: werkzoekenden, journalist, financieel analist, maatschappelijke stakeholder, medewerkers
- de (potentiële) klant