Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Extreme Mobility Challenge
Opdrachtgever:
Microsoft
Bureau:
These Days
Datum eerste publicatie:
01/03/2010
url:
http://www.tweakers.net/mobilitychallenge
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Gijs Winkel (CD), Tim Voors (OPEN IS OPEN), Huib Maaskant (Freelance concept & copy)
Art Direction / Design:
Alex Herwig
Copy / Redactie:
Daan Bolwijn
Technische realisatie:
Omines
Account:
Silvia van Hooft (Strategie), Jasper Baartmans (Producer)
Verantwoordelijk bij klant:
Eva de Vries, Alexander Meijers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Met de Extreme Mobility Challenge laat Microsoft overtuigend zien dat mobiel werken écht altijd en overal kan:

Hangend op een ijsberg je agenda beheren.
Mailen in een helikopter
Met 140 km per uur een andere computer beheren op het circuit in Monza.

De challenges en behind the scenes momenten werden gefilmd en online gezet op de Extreme Mobility Challenge zone op Tweakers.net.
Binnen één maand trok de Extreme Mobility Zone 57.595 unieke bezoekers. De video's op de zone zijn in die periode 64.312 keer bekeken en hebben tot 8.288 reacties (tweets en comments) geleid.
Voor/over product of dienst
Microsoft biedt verschillende producten en diensten die mobiel werken mogelijk maken. Zoals Sharepoint, Unified Communications en Office Communicator.
Er bestaan nogal wat vooroordelen over mobiel werken. Het zou niet veilig zijn, niet efficiënt, niet betrouwbaar, niet te managen, etc. Blijkbaar is het feit dat je vanuit een café of een treincoupé kunt werken nog niet overtuigend genoeg, ook al zien we dat dagelijks.
Doelgroep(en)
IT professionals: zij worden overladen met informatie en features van producten die mobiel werken mogelijk maken. Dit zijn met name technische facts & figures die niet vanuit zichzelf tot de verbeelding spreken. Zelfs niet voor een technisch publiek.