Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
HEMA Spieken
Opdrachtgever:
HEMA
Bureau:
GuiltyPeople / CCCP
Datum eerste publicatie:
05/07/2010
url:
http://www.hema.nl/spieken
Categorie:
Online Campagne
Website

Credits

Concept:
Hugo van Woerden & Gregg Harper (CCCP)
Art Direction / Design:
Marc Luijkx (GuiltyPeople), Jan-Willem de man & Gregg Harper (CCCP)
Copy / Redactie:
Leontine Denisse (HEMA)
Interaction Design:
Marc Luijkx (GuiltyPeople)
Technische realisatie:
Bogdan Firicel (GuiltyPeople)
Account:
Henry Klerks (GuiltyPeople), Saskia Geesink (CCCP)
Verantwoordelijk bij klant:
Carlijne van der Tuijn, Leontine Denisse, Saskia Bax


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Hoe zorgen we ervoor dat HEMA top of mind wordt, als schoolspullen leverancier, onder scholieren en genereren we traffic naar de winkel?
Door hun leven een beetje makkelijker te maken. Het leven van een scholier gaat namelijk niet over rozen, en daarom wilden we met de HEMA schoolcampagne van 2010, dit een beetje makkelijker maken. Hoe? Door een ludieke en brutale actie te bedenken waarover gesproken zou worden. Vanuit de gedachte dat van slim spieken nog nooit iemand dommer is geworden bedachten we HEMA spieken en ontwikkelden we de perfecte spiektool: de “Spiekpen”. Een pen met onzichtbare inkt en een black-light om de inkt zichtbaar te maken. Scholieren konden deze pen bemachtigen door spiektips te uploaden op de spieksite en spiek Hyve, die we  zelf alvast vulden met inspirerende spiektipfilmpjes met HEMA schoolspullen in de hoofdrol. Na het uploaden van hun eigen tip konden scholieren met een thuis uitgeprintte voucher, de pen ophalen in een HEMA filiaal. Het resultaat: 33.000 tips, massale media aandacht en paniek bij de onderwijsbond.
Voor/over product of dienst
HEMA schoolspullen collectie 2010
Doelgroep(en)
Scholieren tussen de 12-18


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Hoe zorgen we ervoor dat HEMA top of mind wordt, als schoolspullen leverancier, onder scholieren en genereren we traffic naar de winkel?
Door hun leven een beetje makkelijker te maken. Het leven van een scholier gaat namelijk niet over rozen, en daarom wilden we met de HEMA schoolcampagne van 2010, dit een beetje makkelijker maken. Hoe? Door een ludieke en brutale actie te bedenken waarover gesproken zou worden. Vanuit de gedachte dat van slim spieken nog nooit iemand dommer is geworden bedachten we HEMA spieken en ontwikkelden we de perfecte spiektool: de “Spiekpen”. Een pen met onzichtbare inkt en een black-light om de inkt zichtbaar te maken. Scholieren konden deze pen bemachtigen door spiektips te uploaden op de spieksite en spiek Hyve, die we  zelf alvast vulden met inspirerende spiektipfilmpjes met HEMA schoolspullen in de hoofdrol. Na het uploaden van hun eigen tip konden scholieren met een thuis uitgeprintte voucher, de pen ophalen in een HEMA filiaal. Het resultaat: 33.000 tips, massale media aandacht en paniek bij de onderwijsbond.
Voor/over product of dienst
HEMA schoolspullen collectie 2010
Doelgroep(en)
Scholieren tussen de 12-18