Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IBM Company Challenge
Opdrachtgever:
IBM Nederland B.V.
Bureau:
OgilvyOne Amsterdam
Datum eerste publicatie:
15/11/2010
url:
http://www.decompanychallenge.nl
Categorie:
Media-Inzet
Social Media

Credits

Concept:
Henk Nieuwenhuis, Chris Jones
Art Direction / Design:
Bas Derks
Copy / Redactie:
Henk Nieuwenhus
Interaction Design:
Paul van de Woestijne
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Ruben Juninck, Olivia Krom
Verantwoordelijk bij klant:
Ronald Velten, Kristen Haver Droeze


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
IBM is wereldwijd het tweede merk en al 100 jaar een van ’s werelds meest innovatieve bedrijven. Echter met geringe merkbekendheid in Nederland. En een bescheiden marktaandeel in het MKB segment (ongeveer 4%). Doel is duidelijk maken dat IBM met haar Business Partners ieder probleem kan oplossen.
We hebben meerdere barrières te overbruggen:
·                      IBM heeft een afstandelijk imago met alleen relevantie voor grote bedrijven.
·                      Mensen weten niet wat IBM voor je organisatie kan betekenen.
·                      IBM verkoopt aan het MKB via gespecialiseerde Business Partners.
Daarom kozen we om dichtbij de doelgroep te blijven en het van hun kant te bekijken. Door ze niet te benaderen vanuit de IBM oplossing, maar juist vanuit hun eigen probleem. We nodigen de doelgroep uit om zelf te ervaren wat IBM voor ze kan betekenen. Op een laagdrempelige en onderhoudende manier. Via een MKB competitie: stuur je grootste uitdaging en ontvang drie oplossingen. Kies hieruit de beste en ding mee naar de hoofdprijs: €30.000 startkapitaal voor de implementatie. Dit werd gecommuniceerd via interactieve video. Gepresenteerd door IBM’s midmarket leader. Voor de Challenge is samengewerkt met LinkedIn. Een primeur: de eerste businesscompetitie op deze populaire netwerksite in Nederland. Met optimale targeting en sociaal effect
Doelgroep(en)
MidMarket (MKB) bedrijven tussen de 100 en 1.000 medewerkers. Binnen deze organisaties heb je verschillende DMU’s en beïnvloeders. Voor deze case richten we ons op de volledige breedte (finance, business en IT) binnen organisaties omdat de uitdagingen over de gehele breedte voelbaar zijn. En oplosbaar.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
IBM is wereldwijd het tweede merk en al 100 jaar een van ’s werelds meest innovatieve bedrijven. Echter met geringe merkbekendheid in Nederland. En een bescheiden marktaandeel in het MKB segment (ongeveer 4%). Doel is duidelijk maken dat IBM met haar Business Partners ieder probleem kan oplossen.
We hebben meerdere barrières te overbruggen:
·                      IBM heeft een afstandelijk imago met alleen relevantie voor grote bedrijven.
·                      Mensen weten niet wat IBM voor je organisatie kan betekenen.
·                      IBM verkoopt aan het MKB via gespecialiseerde Business Partners.
Daarom kozen we om dichtbij de doelgroep te blijven en het van hun kant te bekijken. Door ze niet te benaderen vanuit de IBM oplossing, maar juist vanuit hun eigen probleem. We nodigen de doelgroep uit om zelf te ervaren wat IBM voor ze kan betekenen. Op een laagdrempelige en onderhoudende manier. Via een MKB competitie: stuur je grootste uitdaging en ontvang drie oplossingen. Kies hieruit de beste en ding mee naar de hoofdprijs: €30.000 startkapitaal voor de implementatie. Dit werd gecommuniceerd via interactieve video. Gepresenteerd door IBM’s midmarket leader. Voor de Challenge is samengewerkt met LinkedIn. Een primeur: de eerste businesscompetitie op deze populaire netwerksite in Nederland. Met optimale targeting en sociaal effect
Doelgroep(en)
MidMarket (MKB) bedrijven tussen de 100 en 1.000 medewerkers. Binnen deze organisaties heb je verschillende DMU’s en beïnvloeders. Voor deze case richten we ons op de volledige breedte (finance, business en IT) binnen organisaties omdat de uitdagingen over de gehele breedte voelbaar zijn. En oplosbaar.