Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
REV'IT! website
Opdrachtgever:
REV'IT!
Bureau:
Lukkien
Datum eerste publicatie:
01/08/2010
url:
http://www.revit.eu
Categorie:
Website
Design

Credits

Concept:
Jasper Janssen, Gerbrandt Aarts
Art Direction / Design:
Jasper Janssen, Patrick Fransz
Copy / Redactie:
REV'IT!
Interaction Design:
Patrick Fransz
Technische realisatie:
Tiemen Glastra, Johnny Heyne, Lars van de Kerkhof, Janneke Janssen, Rob Moorman
Account:
Dunya Timmers, Henny Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Gerbrandt Aarts, Brigitte Gosens


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
REV’IT! onderscheidt zich met motorkleding die innovatief, stijlvol en sportief is, met aandacht voor finesse en detail. Dit is ook het uitgangspunt geweest bij het ontwerpen van de site.
Dankzij een roulerende homepage onstaat een online beleving die nauw aansluit bij de verschillende belevingswerelden van motorrijders.

Dit uit zich in een combinatie van uitgebreide, gedetailleerde productpagina’s in overzichtelijke categorieën en voldoende ruimte voor beleving in de vorm van expressieve beelden en video’s.

De website is geen webshop. Daarom is de structuur zodanig opgezet dat er een natuurlijke flow ontstaat van het zoeken van een product naar het vinden van een dealer.
Voor/over product of dienst
Sinds de introductie in 1995 heeft REV’IT! de standaard in de markt van motorkleding opnieuw gedefinieerd. Een sterke focus op innovatie door research en development hebben ervoor gezorgd dat het merk aan vrijwel elke eis van motorrijders kan voldoen. De producten worden wereldwijd verkocht via een netwerk van geselecteerde dealers en distributeurs.
Doelgroep(en)
REV'IT! kent niet één specifieke doelgroep. Liever spreekt REV'IT! over de REV'IT! World. Een wereld waarin consumenten REV'IT! kunnen ontdekken en er deel vanuit kunnen maken.
 
Deze wereld is onderverdeeld in segmenten welke zijn gebaseerd op de omgeving waar de motorrijders voornamelijk rijden. De volgende segmenten worden onderscheiden:
 
1.   Integration - The Urban Rider
2.   Dynamic – Where form and function meet the passionate rider
        a.   The adventurous rider
        b.   The seasonal tour rider
3.   Precision - The sports bike rider


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
REV’IT! onderscheidt zich met motorkleding die innovatief, stijlvol en sportief is, met aandacht voor finesse en detail. Dit is ook het uitgangspunt geweest bij het ontwerpen van de site.
Dankzij een roulerende homepage onstaat een online beleving die nauw aansluit bij de verschillende belevingswerelden van motorrijders.

Dit uit zich in een combinatie van uitgebreide, gedetailleerde productpagina’s in overzichtelijke categorieën en voldoende ruimte voor beleving in de vorm van expressieve beelden en video’s.

De website is geen webshop. Daarom is de structuur zodanig opgezet dat er een natuurlijke flow ontstaat van het zoeken van een product naar het vinden van een dealer.
Voor/over product of dienst
Sinds de introductie in 1995 heeft REV’IT! de standaard in de markt van motorkleding opnieuw gedefinieerd. Een sterke focus op innovatie door research en development hebben ervoor gezorgd dat het merk aan vrijwel elke eis van motorrijders kan voldoen. De producten worden wereldwijd verkocht via een netwerk van geselecteerde dealers en distributeurs.
Doelgroep(en)
REV'IT! kent niet één specifieke doelgroep. Liever spreekt REV'IT! over de REV'IT! World. Een wereld waarin consumenten REV'IT! kunnen ontdekken en er deel vanuit kunnen maken.
 
Deze wereld is onderverdeeld in segmenten welke zijn gebaseerd op de omgeving waar de motorrijders voornamelijk rijden. De volgende segmenten worden onderscheiden:
 
1.   Integration - The Urban Rider
2.   Dynamic – Where form and function meet the passionate rider
        a.   The adventurous rider
        b.   The seasonal tour rider
3.   Precision - The sports bike rider