Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Geefrobot
Opdrachtgever:
Ben & Jerry's
Bureau:
INDIE-Amsterdam
Datum eerste publicatie:
19/04/2010
Categorie:
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
Lode Schaeffer, Gabriel McIntyre
Art Direction / Design:
Lode Schaeffer, mrmister
Copy / Redactie:
Lysbeth Bijlstra
Interaction Design:
RDnA / mr mister
Technische realisatie:
Natwerk, Apenkooi, RDnA
Account:
Sabien Smit, Mark Aink
Verantwoordelijk bij klant:
Madelon van der Tol, Marieke de Goeij, Kirsten Wegener-Toeset


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Givolution GivingMachine van Ben & Jerry's maakt van een sales actie meteen een sampling actie. Hierbij staat geven centraal. Dus wordt de actie niet het normale 'Twee halen, één betalen', maar 'Eén halen, één weggeven!' 
Via de Givolution website kan een koper van een Fairly Nuts ijsje een code invoeren en krijgt de macht over Geefrobots die tegenover een roltrap in winkelcentra door het hele land staan. Zo kun je een ijsje weggeven aan een wildvreemde voorbijganger.
Voor/over product of dienst
Ben & Jerry's premium ijs. Vanaf de oprichting in 1978 heeft het merk de missie om het lekkerste ijs te koppelen aan een positieve bijdrage in de maatschappij.
Doelgroep(en)
Kosmopolieten en postmaterialisten; bewuste en kritische consumenten die merken kiezen waarmee zij, dmv hun aankoopgedrag, een positieve bijdrage kunnen aan een betere toekomst.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De Givolution GivingMachine van Ben & Jerry's maakt van een sales actie meteen een sampling actie. Hierbij staat geven centraal. Dus wordt de actie niet het normale 'Twee halen, één betalen', maar 'Eén halen, één weggeven!' 
Via de Givolution website kan een koper van een Fairly Nuts ijsje een code invoeren en krijgt de macht over Geefrobots die tegenover een roltrap in winkelcentra door het hele land staan. Zo kun je een ijsje weggeven aan een wildvreemde voorbijganger.
Voor/over product of dienst
Ben & Jerry's premium ijs. Vanaf de oprichting in 1978 heeft het merk de missie om het lekkerste ijs te koppelen aan een positieve bijdrage in de maatschappij.
Doelgroep(en)
Kosmopolieten en postmaterialisten; bewuste en kritische consumenten die merken kiezen waarmee zij, dmv hun aankoopgedrag, een positieve bijdrage kunnen aan een betere toekomst.