Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Silver Line Society
Opdrachtgever:
Microsoft
Bureau:
INDIE-Amsterdam
Datum eerste publicatie:
01/09/2010
Categorie:
Game
Social Media

Credits

Concept:
Gabriel McIntyre, Bas Haas, Jelte van der Maat,
Art Direction / Design:
Pete Hutton
Copy / Redactie:
Steve Park
Technische realisatie:
Jelle van der Ster
Account:
Mayke van de Rijt, Anneke Schogt
Verantwoordelijk bij klant:
Janneke Patje


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
INDIE creëerde een Alternate Reality Game voor Microsoft Nederland. Binnen Microsoft is het voor medewerkers belangrijk voorop te lopen met technologie. Vanuit die gedachte is Project Crowley van start gegaan. Het project ging op zoek naar ‘Beta Testers’ oftewel de beste, slimste en loyaalste Microsoft-medewerkers om de beta-testers van dit geheime, strategische project te worden. Om te ontdekken wie geschikt was, werd een geheime exclusieve club opgericht die de medewerkers moest testen, de Silver Line Society. Via deze ‘society’ ontvingen medewerkers opdrachten en cryptische documenten die zij alleen door onderlinge interactie en samenwerking, samen met de inzet van social networks konden oplossen.
Voor/over product of dienst
Microsoft Corporate
Doelgroep(en)
950 medewerkers van Microsoft Nederland.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
INDIE creëerde een Alternate Reality Game voor Microsoft Nederland. Binnen Microsoft is het voor medewerkers belangrijk voorop te lopen met technologie. Vanuit die gedachte is Project Crowley van start gegaan. Het project ging op zoek naar ‘Beta Testers’ oftewel de beste, slimste en loyaalste Microsoft-medewerkers om de beta-testers van dit geheime, strategische project te worden. Om te ontdekken wie geschikt was, werd een geheime exclusieve club opgericht die de medewerkers moest testen, de Silver Line Society. Via deze ‘society’ ontvingen medewerkers opdrachten en cryptische documenten die zij alleen door onderlinge interactie en samenwerking, samen met de inzet van social networks konden oplossen.
Voor/over product of dienst
Microsoft Corporate
Doelgroep(en)
950 medewerkers van Microsoft Nederland.