Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Allereerste guerilla stunt op Chatroulette.com
Opdrachtgever:
Condomerie
Bureau:
SSSS & Orchestra
Datum eerste publicatie:
15/03/2010
url:
http://www.chatroulette.com
Categorie:
Social Media
Media-Inzet
Interactieve TV & Online Video
Online Campagne

Credits

Concept:
Mischa Schreuder, Ramon Stalenhoef
Art Direction / Design:
Mischa Schreuder, Marlyn Barends, Donnie de Meijer
Copy / Redactie:
Ramon Stalenhoef
Account:
Martijn Amendt
Verantwoordelijk bij klant:
Theodoor van Boven


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het bezoekersaantal op condomerie.com nam af en condomerie.com werd minder top of mind. De vraag was hoe we met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk reuring konden veroorzaken. Hiervoor gebruikten we het net geintroduceerde fenomeen chatroulette.com. Als eerste zagen we hier een advertentiemedium in. Op Chatroulette.com kom je via de webcam, willekeurig met verschillende mensen in contact. Dit feit hebben we gebruikt om het belang van condooms onder de aandacht te brengen. We plaatsten een aantrekkelijke vrouw achter de webcam met in haar handen een bordje met de tekst: 'BINGO. You're now in touch with a HIV infected person. Don't play Russian roulette in real life. Condomerie.com'.
Bezoekers van chatroulette.com kwamen dus ook volledig "at-random" met haar in aanraking en konden via chat reageren. Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. We hebben een compilatie van de actie gemaakt en deze via online media verspreid. De viral verspreidde zich snel via tal van sites, blogs en programma's.
Voor/over product of dienst
Condomerie is 's werelds eerste condoomspeciaalzaak en heeft een van de grootste online condoomwinkels.
Doelgroep(en)
De directe doelgroep van condomerie is 18-35 jaar, 'websavvy' en is het gewend om producten zoals condooms via het internet te bestellen.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het bezoekersaantal op condomerie.com nam af en condomerie.com werd minder top of mind. De vraag was hoe we met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk reuring konden veroorzaken. Hiervoor gebruikten we het net geintroduceerde fenomeen chatroulette.com. Als eerste zagen we hier een advertentiemedium in. Op Chatroulette.com kom je via de webcam, willekeurig met verschillende mensen in contact. Dit feit hebben we gebruikt om het belang van condooms onder de aandacht te brengen. We plaatsten een aantrekkelijke vrouw achter de webcam met in haar handen een bordje met de tekst: 'BINGO. You're now in touch with a HIV infected person. Don't play Russian roulette in real life. Condomerie.com'.
Bezoekers van chatroulette.com kwamen dus ook volledig "at-random" met haar in aanraking en konden via chat reageren. Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. We hebben een compilatie van de actie gemaakt en deze via online media verspreid. De viral verspreidde zich snel via tal van sites, blogs en programma's.
Voor/over product of dienst
Condomerie is 's werelds eerste condoomspeciaalzaak en heeft een van de grootste online condoomwinkels.
Doelgroep(en)
De directe doelgroep van condomerie is 18-35 jaar, 'websavvy' en is het gewend om producten zoals condooms via het internet te bestellen.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het bezoekersaantal op condomerie.com nam af en condomerie.com werd minder top of mind. De vraag was hoe we met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk reuring konden veroorzaken. Hiervoor gebruikten we het net geintroduceerde fenomeen chatroulette.com. Als eerste zagen we hier een advertentiemedium in. Op Chatroulette.com kom je via de webcam, willekeurig met verschillende mensen in contact. Dit feit hebben we gebruikt om het belang van condooms onder de aandacht te brengen. We plaatsten een aantrekkelijke vrouw achter de webcam met in haar handen een bordje met de tekst: 'BINGO. You're now in touch with a HIV infected person. Don't play Russian roulette in real life. Condomerie.com'.
Bezoekers van chatroulette.com kwamen dus ook volledig "at-random" met haar in aanraking en konden via chat reageren. Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. We hebben een compilatie van de actie gemaakt en deze via online media verspreid. De viral verspreidde zich snel via tal van sites, blogs en programma's.
Voor/over product of dienst
Condomerie is 's werelds eerste condoomspeciaalzaak en heeft een van de grootste online condoomwinkels.
Doelgroep(en)
De directe doelgroep van condomerie is 18-35 jaar, 'websavvy' en is het gewend om producten zoals condooms via het internet te bestellen.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Het bezoekersaantal op condomerie.com nam af en condomerie.com werd minder top of mind. De vraag was hoe we met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk reuring konden veroorzaken. Hiervoor gebruikten we het net geintroduceerde fenomeen chatroulette.com. Als eerste zagen we hier een advertentiemedium in. Op Chatroulette.com kom je via de webcam, willekeurig met verschillende mensen in contact. Dit feit hebben we gebruikt om het belang van condooms onder de aandacht te brengen. We plaatsten een aantrekkelijke vrouw achter de webcam met in haar handen een bordje met de tekst: 'BINGO. You're now in touch with a HIV infected person. Don't play Russian roulette in real life. Condomerie.com'.
Bezoekers van chatroulette.com kwamen dus ook volledig "at-random" met haar in aanraking en konden via chat reageren. Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. We hebben een compilatie van de actie gemaakt en deze via online media verspreid. De viral verspreidde zich snel via tal van sites, blogs en programma's.
Voor/over product of dienst
Condomerie is 's werelds eerste condoomspeciaalzaak en heeft een van de grootste online condoomwinkels.
Doelgroep(en)
De directe doelgroep van condomerie is 18-35 jaar, 'websavvy' en is het gewend om producten zoals condooms via het internet te bestellen.