Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Smiths Music Composer
Opdrachtgever:
Pepsico Belux
Datum eerste publicatie:
21/02/2011
url:
http://www.smiths.be/
Categorie:
Social Media

Credits



Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Pepsico geeft voor haar nieuwste Smiths campagne elke dag gratis iTunes credits weg t.w.v. € 500. Om de campagne wat pit te geven, introduceren we de 'Music Composer'. Wie maakt de pakkendste tune en wordt geremixt door DJ Kistov?
Pepsico wilde trouwe klanten belonen met gratis iTunes credits, en vroeg ons dit idee te vertalen naar een online campagne. We wilden de mensen vooral aan het praten krijgen over Smiths, en hen zoveel mogelijk betrekken bij het merk.
Het concept is tweeledig: 1. Koop een zak Smiths en vul de unieke code op de zak in op de website. Win elke dag voor € 500 iTunes credits.
2. De Music Composer is een leuke interactieve app. De verschillende Smiths smaken zijn je instrumenten. Gebruik ze om een pakkende tune te componeren. Je kan zelfs je eigen stem toevoegen om er helemaal je eigen stempel op te drukken.
Maak eerst je tune, en deel hem daarna met al je vrienden op Facebook of via e-mail. Door zoveel mogelijk stemmen te verzamelen, maak je meer kans op een plek in de top 30. DJ Kistov kiest daaruit zijn persoonlijke favoriet en beloont de winnaar met een remix van zijn tune.
Voor/over product of dienst
Pepsico BeLux is onderdeel van PepsiCo Groep, het tweede grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld. PepsiCo brengt talrijke producten op de markt zoals tussendoortjes, frisdranken zoals o.a. Pepsi-Cola, vruchtensappen, koude soepen en ontbijtgranen.