Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Facebook vs Hamilton
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
15/08/2010
url:
http://niet meer beschikbaar
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet
Innovation

Credits

Concept:
A.CHTUNG!
Art Direction / Design:
A.CHTUNG!
Copy / Redactie:
A.CHTUNG!
Interaction Design:
Remko Hulst
Technische realisatie:
Dave Lenz, B-Lex IT, Nathan Ornick (MOTEK Entertainment)
Account:
A.CHTUNG!
Verantwoordelijk bij klant:
Bart de Beucker, Suzanne Bouwes


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Ter introductie van het vernieuwde mobiele data netwerk van Vodafone werden wij gevraagd om een campagne rondom het thema data snelheid te bedenken.
Vodafone wilde duidelijk maken dat met hun nieuwe netwerk data-snelheden kunnen worden behaald die niet snel worden geassocieerd met mobiel internet.
Mobiel internet en data nogal zijn bovendien nogal abstract. Het blijkt dat mensen zich moeilijk een voorstelling kunnen maken van wat data nou precies is en belangrijker: wat is véél data? Het is een onderwerp waar men zich niet erg mee bezighoudt.
Daarom was onze uitdaging om de introductie van het netwerk op een manier te doen die voor een gemiddelde consument interessant, relevant en spectaculair is.
Wij organiseerden een race op Schiphol  tussen de Formule 1 coureur Lewis Hamilton en 28.800 Facebook leden. Tijdens een live event op een landingsbaan van Schiphol racete Hamilton tegen een virtuele auto bestaande uit 28.800 profiel fotos van Facebook-gebruikers.
Wie zou er sneller zijn: Hamilton in zijn F1 auto of het mobiele data netwerk dat een bestand van 288MB moest downloaden? De race werd live gevolgd op Facebook en op de site van RTL Sport en realiseerde een PR waarde van € 2,8 miljoen.
Voor/over product of dienst
Vodafone Mobile Broadband. Een usb-stick waarmee je breedband snelheden van een vaste verbinding kan halen.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen in de leeftijd van 18-45 jaar, gebruikers van mobiel internet.


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Ter introductie van het vernieuwde mobiele data netwerk van Vodafone werden wij gevraagd om een campagne rondom het thema data snelheid te bedenken.
Vodafone wilde duidelijk maken dat met hun nieuwe netwerk data-snelheden kunnen worden behaald die niet snel worden geassocieerd met mobiel internet.
Mobiel internet en data nogal zijn bovendien nogal abstract. Het blijkt dat mensen zich moeilijk een voorstelling kunnen maken van wat data nou precies is en belangrijker: wat is véél data? Het is een onderwerp waar men zich niet erg mee bezighoudt.
Daarom was onze uitdaging om de introductie van het netwerk op een manier te doen die voor een gemiddelde consument interessant, relevant en spectaculair is.
Wij organiseerden een race op Schiphol  tussen de Formule 1 coureur Lewis Hamilton en 28.800 Facebook leden. Tijdens een live event op een landingsbaan van Schiphol racete Hamilton tegen een virtuele auto bestaande uit 28.800 profiel fotos van Facebook-gebruikers.
Wie zou er sneller zijn: Hamilton in zijn F1 auto of het mobiele data netwerk dat een bestand van 288MB moest downloaden? De race werd live gevolgd op Facebook en op de site van RTL Sport en realiseerde een PR waarde van € 2,8 miljoen.
Voor/over product of dienst
Vodafone Mobile Broadband. Een usb-stick waarmee je breedband snelheden van een vaste verbinding kan halen.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen in de leeftijd van 18-45 jaar, gebruikers van mobiel internet.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ter introductie van het vernieuwde mobiele data netwerk van Vodafone werden wij gevraagd om een campagne rondom het thema data snelheid te bedenken.
Vodafone wilde duidelijk maken dat met hun nieuwe netwerk data-snelheden kunnen worden behaald die niet snel worden geassocieerd met mobiel internet.
Mobiel internet en data nogal zijn bovendien nogal abstract. Het blijkt dat mensen zich moeilijk een voorstelling kunnen maken van wat data nou precies is en belangrijker: wat is véél data? Het is een onderwerp waar men zich niet erg mee bezighoudt.
Daarom was onze uitdaging om de introductie van het netwerk op een manier te doen die voor een gemiddelde consument interessant, relevant en spectaculair is.
Wij organiseerden een race op Schiphol  tussen de Formule 1 coureur Lewis Hamilton en 28.800 Facebook leden. Tijdens een live event op een landingsbaan van Schiphol racete Hamilton tegen een virtuele auto bestaande uit 28.800 profiel fotos van Facebook-gebruikers.
Wie zou er sneller zijn: Hamilton in zijn F1 auto of het mobiele data netwerk dat een bestand van 288MB moest downloaden? De race werd live gevolgd op Facebook en op de site van RTL Sport en realiseerde een PR waarde van € 2,8 miljoen.
Voor/over product of dienst
Vodafone Mobile Broadband. Een usb-stick waarmee je breedband snelheden van een vaste verbinding kan halen.
Doelgroep(en)
Mannen en vrouwen in de leeftijd van 18-45 jaar, gebruikers van mobiel internet.