Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
POWNED
Opdrachtgever:
POWNED
Bureau:
PUURPXL & MOTIF
Datum eerste publicatie:
31/08/2010
url:
http://www.powned.tv/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Pleun Beijsens, Darja Scheffers, Wietske van der Lubbe en Sake van den Brule
Art Direction / Design:
Pleun Beijsens, Darja Scheffers, Wietske van der Lubbe en Sake van den Brule
Copy / Redactie:
Redactie POWNED
Interaction Design:
Pleun Beijsens, Darja Scheffers, Wietske van der Lubbe en Sake van den Brule
Technische realisatie:
Joris von Loghausen
Account:
Sander voor 't Hekke
Verantwoordelijk bij klant:
Roeland Mackloet


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
De doelstelling voor de nieuwe PowNed website was om een website te ontwikkelen met een volwaardig nieuwskarakter die een alternatief biedt voor bestaande nieuwssites. De site onderscheidt zich door een duidelijke PowNed signatuur, gebruik van veel beeld en video en de mogelijkheid tot interactief TV kijken tijdens de uitzending; gebruikers kunnen door de inzet van social media erg gemakkelijk participeren.
Met dit in het achterhoofd hebben we een nieuwe site uitgedacht en een interactie- en grafisch ontwerp ontwikkeld. Het resultaat is een synergie tussen Web en TV, waarbij de achterban ook redacteur is. Het nieuws kan gedeeld worden via sociale netwerken en er kan gereageerd worden op alle relevante plekken en tijdstippen.
Voor/over product of dienst
Omroepen zijn lineair ingestelde organisaties, PowNed wil geen omroep zijn. PowNed wil als publiek mediabedrijf alle technologie en mediaplatforms inzetten om de netwerkgeneratie naar het publieke bestel te lokken. De site onderscheidt zich door een duidelijke PowNed signatuur, gebruik van veel beeld en video en de mogelijkheid tot interactief TV kijken tijdens de uitzending; gebruikers kunnen door de inzet van social media erg gemakkelijk participeren. Powned voorziet ieder artikel van een hashtag waarmee gericht gereageerd kan worden door het publiek. Deze hashtag wordt zowel op tv als op de site gepost, waar reageren laagdrempelig gemaakt wordt.
Doelgroep(en)
PowNed noemt ze de netwerkgeneratie. Ze zijn vaak jong (onder de 40) maar leeftijd is op zich geen criterium. Hun belangrijkste kenmerk is dat ze anders met media omgaan. Ze zitten evenveel achter hun computer als achter de tv. Ze kijken tv met de laptop op schoot. Ze spreken elkaar op internet en berichten elkaar via hun telefoon. Daarbij willen ze alles meteen, nu, onmiddellijk. En dat allemaal tegelijkertijd.
De netwerkgeneratie bestaat uit eigenwijze mensen. Ze zijn extreem kritisch en gaan geen discussie uit de weg. Ze stellen vragen, ook als dit niet uitkomt, en geloven nooit klakkeloos wat hen wordt verteld. PowNed noemt dat de "ingebouwde bullshit detector". De achterban zet alle media en middelen in om zelf de waarheid te vinden. Alleen zenden is niet genoeg. De doelgroep praat terug en levert zelf een belangrijke bijdrage aan nieuwsgaring en opinievorming. Zo zijn ze bron en publiek tegelijk. The People Formerly Known As The Audience