Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone The Voice of Holland
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
OMD
Datum eerste publicatie:
17/09/2010
url:
http://www.thevoiceofholland.com
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Olger Smit, Esther Hendriks, Michiel Dieperink (OMD)
Art Direction / Design:
OMD/Talpa/RTL
Copy / Redactie:
OMD/Talpa/RTL
Interaction Design:
OMD/Talpa/RTL
Technische realisatie:
OMD/Talpa/RTL
Account:
OMD/Talpa/RTL
Verantwoordelijk bij klant:
Bart Hofker, Willem-Albert Bol, Bas Redhead


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Vodafone wil zich profileren als dé aanbieder van mobiel internet. Mobiel internet bevindt zich op het tipping point. Data is het nieuwe bellen. Aan mediabureau OMD de taak om mobiel internet toegankelijk en laagdrempelig onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. OMD vindt in Talpa/RTL haar ideale partner. De ruwe schetsen van een nieuw format liggen op tafel: The Voice of Holland. OMD schetst driftig mee. Het programma wordt voorzien van een unieke interactieve schil. De rest is geschiedenis. The Voice of Holland is het meest besproken programma in 2010 en voor Vodafone het best renderende communicatieproject ooit. Niet in de laatste plaats vanwege de interactieve laag binnen het format.
Voor/over product of dienst
Vodafone is een toonaangevend communicatiebedrijf. In de snel ontwikkelende mobiele telecommunicatiemarkt is Vodafone continue bezig diensten, producten en services te verbeteren. Innovatief denken zit het bedrijf in de genen. Vodafone is een pionier in de veranderende wereld van leven en werken.
Doelgroep(en)
Data staat nog in de kinderschoenen. Er is een land om nog te winnen. De doelgroep luidt dan ook: de Nederlandse bevolking.