Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hello World | Join in and stand out!
Opdrachtgever:
Tilburg University
Bureau:
dpdk
Datum eerste publicatie:
15/02/2010
url:
http://www.dpdk.nl/helloworld
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
Eline Deutekom (dpdk), Rob Nolten
Art Direction / Design:
Eline Deutekom (dpdk), Mathijs Meijer
Copy / Redactie:
Noortje Offreins
Interaction Design:
Santi Jansen
Technische realisatie:
Kees Verburg, Mathijs Meijer, Oskar van Velden, Stephan de Bruin, Thomas Brekelmans
Account:
Pim van Helten, Paul Josephus Jitta
Verantwoordelijk bij klant:
Zarrea Plaisier, Willem-Jan van den Heuvel, Guido van Leerzem


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om studenten te werven initieert de nieuwe studie; International Master in Service Engineering (IMSE) een record poging: het maken van de grootste e-card ter wereld. De actiepagina is het hart van de wervingscampagne genaamd ‘Hello World’. De campagne maakt gebruik van Facebook, zodat de verspreidde internationale doelgroep snel bereikt wordt en gemakkelijk kan deelnemen aan de e-card.
Bij deelname middels hun Facebook profiel zetten bezoekers zichzelf met profielfoto op de kaart, waarmee ze tegelijkertijd hun sociale netwerk activeren om mee te doen. Hoe meer mensen meedoen aan de hand van die uitnodiging, hoe groter de foto van de deelnemer wordt. Doordat bij deelname gevraagd wordt een schatting te maken van het totale aantal mensen in de e-card op de laatste dag van de wervingsactie en door het innovatieve karakter van de campagne, wordt de interesse van het talent aangesproken en geprikkeld. Zij die dit inzicht hebben, maken kans op een studiebeurs.
Voor/over product of dienst
Tilburg University heeft in samenwerking met Universiteit van Stuttgart en Universiteit van Kreta een nieuwe prestigieuze studie opgericht: International Master in Service Engineering (IMSE). IMSE wordt ondergebracht bij het European Research Institute in Service Science (ERISS), het onderzoeksinstituut dat is ingebed in het departement Informatie Management (IM) van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen (FEB) van Tilburg University. Deze studie wordt gesteund door het Erasmus Mundus programma van de Europese Commissie.
Doelgroep(en)
+ Internationale studenten die afstuderen in informatica, informatie management of bedrijfskunde.
+ Iedereen die een studie bij Tilburg University doet of wil doen.


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Om studenten te werven initieert de nieuwe studie; International Master in Service Engineering (IMSE) een record poging: het maken van de grootste e-card ter wereld. De actiepagina is het hart van de wervingscampagne genaamd ‘Hello World’. De campagne maakt gebruik van Facebook, zodat de verspreidde internationale doelgroep snel bereikt wordt en gemakkelijk kan deelnemen aan de e-card.
Bij deelname middels hun Facebook profiel zetten bezoekers zichzelf met profielfoto op de kaart, waarmee ze tegelijkertijd hun sociale netwerk activeren om mee te doen. Hoe meer mensen meedoen aan de hand van die uitnodiging, hoe groter de foto van de deelnemer wordt. Doordat bij deelname gevraagd wordt een schatting te maken van het totale aantal mensen in de e-card op de laatste dag van de wervingsactie en door het innovatieve karakter van de campagne, wordt de interesse van het talent aangesproken en geprikkeld. Zij die dit inzicht hebben, maken kans op een studiebeurs.
Voor/over product of dienst
Tilburg University heeft in samenwerking met Universiteit van Stuttgart en Universiteit van Kreta een nieuwe prestigieuze studie opgericht: International Master in Service Engineering (IMSE). IMSE wordt ondergebracht bij het European Research Institute in Service Science (ERISS), het onderzoeksinstituut dat is ingebed in het departement Informatie Management (IM) van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen (FEB) van Tilburg University. Deze studie wordt gesteund door het Erasmus Mundus programma van de Europese Commissie.
Doelgroep(en)
+ Internationale studenten die afstuderen in informatica, informatie management of bedrijfskunde.
+ Iedereen die een studie bij Tilburg University doet of wil doen.