Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Streamscreen
Opdrachtgever:
o.a: Sodexo, ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bureau:
Smidswater
Datum eerste publicatie:
09/04/2010
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Jacob van Foreest, Dennis Paauw
Art Direction / Design:
Jacob van Foreest, Dennis Paauw
Copy / Redactie:
Tijs van den Nieuwendijk, Dirk Jan Cock
Interaction Design:
Jacob van Foreest, Dennis Paauw
Technische realisatie:
Jacob van Foreest, Dennis Paauw


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Voor relaties en medewerkers wilden we een vorm van infotainment bieden die enerzijds leuk en informatief is, en anderzijds onze (technische) expertise onderstreept en verder perfectioneert. Het zogenaamde 20% project dat we hiervoor twee jaar geleden opstartten, moest twee doelgroepen tegelijk bedienen:
- Relaties die bij ons op bezoek komen. Doelstelling: onze merkwaarden uitdragen mbt verbeeldingskracht, ondernemerschap en inspirator. Tevens onze innovatieve activiteiten extra belichten en onze kennis van internetapplicaties en social media op de kaart zetten.
- Medewerkers. Doelstelling: ook hier geldt dat we onze merkwaarden willen voortleven, ter inspiratie voor mogelijk andere initiatieven. Tevens dient het een bindend en sfeerverhogend doel.
Voor/over product of dienst
De content is onderhoudsvrij, dynamisch en realtime. Een combinatie van social media en openbare informatiebronnen. De mogelijke combinaties zijn eindeloos. De content kan dus worden toegespitst op elke gewenste set van merkwaarden. Dit maakt dat met het streamscreen 100% aansluiting kan worden bereikt op de gewenste merkperceptie. Door de variatie in het informatieaanbod, de spannende vorm en de communicatiemogelijkheden valt het oog van vrijwel al onze bezoekers direct op het Streamscreen dat in onze ontvangstruimte hangt. Een bewijs van de inspirerende werking! Inmiddels zijn er o.a. schermen ontwikkeld in samenwerking met Sodexo, het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en een groep huisartsenposten, en de aanvragen stromen binnen. Een ideale en eigentijdse toevoeging aan onze dienstverlening, namelijk het samen met onze relaties bouwen van merken. Het product blijft zich daarom continu ontwikkelen, iets dat door de flexibele vorm direct in de praktijk te brengen is.