Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
AutoWeek iPad app
Opdrachtgever:
AutoWeek
Bureau:
United/Icemobile/Muse
Datum eerste publicatie:
01/01/2010
url:
http://www.autoweek.nl/ipad/
Categorie:
Mobile
Innovation

Credits

Concept:
Lieneke van den Heuvel/Tonie Broekhuijsen
Art Direction / Design:
Arnold Ritter
Copy / Redactie:
Tonie Broekhuijsen
Interaction Design:
Rick le Roy
Technische realisatie:
Ralph Cohen
Account:
Rick le Roy/Ralph Cohen
Verantwoordelijk bij klant:
Lieneke van den Heuvel/Tonie Broekhuijsen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Het AutoWeek iPad project startte in januari 2010 nog voordat de iPad gelanceerd werd. Met een minimale hoeveelheid aan beschikbare kennis en ervaring werd er gestart. Dat tablets een revolutionair product zouden zijn, een “game changer”, stond voor ons snel vast. Als marktleider, inspirator en innovator met een multimediale redactie, was het een vanzelfsprekendheid dat AutoWeek als eerste op de iPad aanwezig moest zijn. Onderscheidend, vooruitstrevend, waarmaken van verwachtingen van consument en adverteerders uitgaande van het optimaal gebruik maken van de (unieke) features van de iPad. Dat resulteerde o.a. in het sterk verrijken van elk artikel, ontwikkelen van "iPad first artikelen" en unieke 360 graden interieurfoto's. Op 16 september 2010 werd de AutoWeek iPad app + het eerste iPad magazine gelanceerd. Sindsdien is een indrukwekkend trackrecord opgebouwd: De AutoWeek iPad app is winnaar van de Mobile Media and Marketing awards (jan. 2011) als “best practise” in de categorie iPad apps, de app staat in de top 10 van “Apple’s best choices of apps 2010”, onderzoek wijst uit dat 86% van de respondenten de AutoWeek iPad app aanraadt aan anderen, 52.000 app. downloads in 5 maanden, en binnen 3,5 maand werd al een positief resultaat (winst) behaald.
Voor/over product of dienst
AutoWeek heeft op 16 september jl. de AutoWeek iPad app gelanceerd. Ten tijde van lancering een uniek concept. De eerste app die bestond uit:
1.    De kiosk met daarin wekelijks de nieuwste  iPad Magazine editie van          AutoWeek: een samensmelting van online- en printcontent aangevuld met unieke nieuwe content
2. Een webbased gedeelte met actueel autonieuws, tests, reviews, video’s en specificaties van ruim 50.000 modellen. Het webbased gedeelte is altijd actueel en benaderbaar en is gebaseerd op de content van de website.
 
AutoWeek is het eerste magazine dat in Nederland met een wekelijkse, betaalde iPad editie uitkomt en optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden die de iPad biedt. Dit is geen één op één vertaling van het print-magazine. Ruim 50% van het magazine wordt overgenomen in het iPad magazine. Geen pdf dus van het magazine dat in de winkel ligt. Artikelen worden zorgvuldig geselecteerd, volledig bewerkt en geheel verrijkt met extra foto’s en video’s, spectaculaire 360 graden interieurfoto’s, interactief beeld, audiomateriaal, links naar specifieke informatie op diverse websites en nog veel meer. In het iPad magazine zit ook unieke content zoals 360 graden interieurfoto’s, de interactieve puzzel en de exclusieve iPad First artikelen: Artikelen die pas enkele weken later in het papieren blad komen te staan.

AutoWeek is het eerste magazine dat alle artikelen in totaliteit bewerkt en optimaal verrijkt en daarmee het leesgemak en de beleving voor de lezer optimaliseert. Het is de ultieme samensmelting van print en online content. Geen doorverwijzingen meer in artikelen naar extra foto’s en een video op de AutoWeek website, maar alles direct in het artikel geïntegreerd. Met de extra foto’s en video’s komen auto’s op de iPad bijna voelbaar tot leven. AutoWeek benut de functionaliteit van het multitouch scherm optimaal en streeft daarmee een maximale experience voor de autoliefhebber na.
 
AutoWeek is tevens het eerste wekelijkse iPad magazine dat i.s.m. Apple via de kiosk in de app de mogelijkheid biedt een abonnement af te nemen. De eerste 4 dagen na lancering waren er al 55 abonnementen afgesloten.
Doelgroep(en)
Man, Leeftijd: 18-45, Sociale Klasse: A/B1/B2, Gezinssamenstelling: Jong  2-persoons huishouden zonder kinderen, Huishouden met jonge kinderen, Overig:
* De gebruiker van multi-touch devices en in het bijzonder de iPhone gebruiker
* De AutoWeek.nl bezoekers die de website bezoeken maar het magazine niet of nauwelijks kopen.
* De ‘gadget freak’ die nieuwe innovatieve apps op de iPad/tablets wil ontdekken.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het AutoWeek iPad project startte in januari 2010 nog voordat de iPad gelanceerd werd. Met een minimale hoeveelheid aan beschikbare kennis en ervaring werd er gestart. Dat tablets een revolutionair product zouden zijn, een “game changer”, stond voor ons snel vast. Als marktleider, inspirator en innovator met een multimediale redactie, was het een vanzelfsprekendheid dat AutoWeek als eerste op de iPad aanwezig moest zijn. Onderscheidend, vooruitstrevend, waarmaken van verwachtingen van consument en adverteerders uitgaande van het optimaal gebruik maken van de (unieke) features van de iPad. Dat resulteerde o.a. in het sterk verrijken van elk artikel, ontwikkelen van "iPad first artikelen" en unieke 360 graden interieurfoto's. Op 16 september 2010 werd de AutoWeek iPad app + het eerste iPad magazine gelanceerd. Sindsdien is een indrukwekkend trackrecord opgebouwd: De AutoWeek iPad app is winnaar van de Mobile Media and Marketing awards (jan. 2011) als “best practise” in de categorie iPad apps, de app staat in de top 10 van “Apple’s best choices of apps 2010”, onderzoek wijst uit dat 86% van de respondenten de AutoWeek iPad app aanraadt aan anderen, 52.000 app. downloads in 5 maanden, en binnen 3,5 maand werd al een positief resultaat (winst) behaald.
Voor/over product of dienst
AutoWeek heeft op 16 september jl. de AutoWeek iPad app gelanceerd. Ten tijde van lancering een uniek concept. De eerste app die bestond uit:
1.    De kiosk met daarin wekelijks de nieuwste  iPad Magazine editie van          AutoWeek: een samensmelting van online- en printcontent aangevuld met unieke nieuwe content
2. Een webbased gedeelte met actueel autonieuws, tests, reviews, video’s en specificaties van ruim 50.000 modellen. Het webbased gedeelte is altijd actueel en benaderbaar en is gebaseerd op de content van de website.
 
AutoWeek is het eerste magazine dat in Nederland met een wekelijkse, betaalde iPad editie uitkomt en optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden die de iPad biedt. Dit is geen één op één vertaling van het print-magazine. Ruim 50% van het magazine wordt overgenomen in het iPad magazine. Geen pdf dus van het magazine dat in de winkel ligt. Artikelen worden zorgvuldig geselecteerd, volledig bewerkt en geheel verrijkt met extra foto’s en video’s, spectaculaire 360 graden interieurfoto’s, interactief beeld, audiomateriaal, links naar specifieke informatie op diverse websites en nog veel meer. In het iPad magazine zit ook unieke content zoals 360 graden interieurfoto’s, de interactieve puzzel en de exclusieve iPad First artikelen: Artikelen die pas enkele weken later in het papieren blad komen te staan.

AutoWeek is het eerste magazine dat alle artikelen in totaliteit bewerkt en optimaal verrijkt en daarmee het leesgemak en de beleving voor de lezer optimaliseert. Het is de ultieme samensmelting van print en online content. Geen doorverwijzingen meer in artikelen naar extra foto’s en een video op de AutoWeek website, maar alles direct in het artikel geïntegreerd. Met de extra foto’s en video’s komen auto’s op de iPad bijna voelbaar tot leven. AutoWeek benut de functionaliteit van het multitouch scherm optimaal en streeft daarmee een maximale experience voor de autoliefhebber na.
 
AutoWeek is tevens het eerste wekelijkse iPad magazine dat i.s.m. Apple via de kiosk in de app de mogelijkheid biedt een abonnement af te nemen. De eerste 4 dagen na lancering waren er al 55 abonnementen afgesloten.
Doelgroep(en)
Man, Leeftijd: 18-45, Sociale Klasse: A/B1/B2, Gezinssamenstelling: Jong  2-persoons huishouden zonder kinderen, Huishouden met jonge kinderen, Overig:
* De gebruiker van multi-touch devices en in het bijzonder de iPhone gebruiker
* De AutoWeek.nl bezoekers die de website bezoeken maar het magazine niet of nauwelijks kopen.
* De ‘gadget freak’ die nieuwe innovatieve apps op de iPad/tablets wil ontdekken.