Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Met wie heb jij Chemie...? Hyves gadget
Opdrachtgever:
Regiegroep Chemie (VNCI)
Bureau:
SOMEHOW
Datum eerste publicatie:
09/09/2010
Categorie:
Social Media
Online Campagne

Credits

Concept:
SOMEHOW
Art Direction / Design:
Wibert Baan
Copy / Redactie:
Marco van Heerde (SOMEHOW)
Interaction Design:
SOMEHOW
Technische realisatie:
Stefan Moonen, Freshheads
Account:
SOMEHOW
Verantwoordelijk bij klant:
Inge Janse en Christine Smittenaar


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Breng jongeren van 12 tot 17 jaar op een positieve manier in contact met de chemische sector binnen de algehele imago campagne “Chemie is overal”. 
Idee: Met de ‘Met wie heb jij Chemie...? Hyves gadget kunnen jongeren uitvinden met welke vrienden ze ‘chemie’ hebben. Door steeds tussen 2 willekeurige vrienden te kiezen wie liever, slimmer, sportiever etc is ontstaat een persoonlijk profiel. Hierdoor kunnen deelnemers zien op wie ze lijken en - spannender nog - met wie ze ‘chemie’ hebben.
Bij iedere eigenschap als knap, feestbeest of grappig wordt een verband gelegd met chemie in ons dagelijks leven. Op deze manier brengen we een abstract onderwerp als chemie op een luchtige manier tot leven. 
Resultaat: de campagne was een enorm succes onder jongeren. De gadget werd ruim 107.000 keer geplaatst, wat zorgde voor 13.6 miljoen stemmen! Al met al is er op 1/3e van het volledige Hyves netwerk gestemd.
Doelgroep(en)
Jongeren van 12 tot 17 jaar


Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Breng jongeren van 12 tot 17 jaar op een positieve manier in contact met de chemische sector binnen de algehele imago campagne “Chemie is overal”. 
Idee: Met de ‘Met wie heb jij Chemie...? Hyves gadget kunnen jongeren uitvinden met welke vrienden ze ‘chemie’ hebben. Door steeds tussen 2 willekeurige vrienden te kiezen wie liever, slimmer, sportiever etc is ontstaat een persoonlijk profiel. Hierdoor kunnen deelnemers zien op wie ze lijken en - spannender nog - met wie ze ‘chemie’ hebben.
Bij iedere eigenschap als knap, feestbeest of grappig wordt een verband gelegd met chemie in ons dagelijks leven. Op deze manier brengen we een abstract onderwerp als chemie op een luchtige manier tot leven. 
Resultaat: de campagne was een enorm succes onder jongeren. De gadget werd ruim 107.000 keer geplaatst, wat zorgde voor 13.6 miljoen stemmen! Al met al is er op 1/3e van het volledige Hyves netwerk gestemd.
Doelgroep(en)
Jongeren van 12 tot 17 jaar