Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Social Media Campagne CMS
Opdrachtgever:
SOMEHOW & Freshheads
Bureau:
SOMEHOW & Freshheads
Datum eerste publicatie:
01/12/2010
url:
http://www.smtl.nl/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Wilbert Baan
Art Direction / Design:
Gijs van Zon
Copy / Redactie:
Marco van Heerde (SOMEHOW)
Interaction Design:
Wilbert Baan, Gijs van Zon
Technische realisatie:
Gijs van Zon, Freshheads
Account:
SOMEHOW & Freshheads


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het opbouwen van fans en generen van online buzz is vaak de doelstelling van een social media campagne. Daarnaast zien we de behoefte bij klanten om zelf snel en eenvoudig social media campagnes te kunnen lanceren.

Idee: Laten we een campagne tool ontwikkelen, waarbij klanten zelf een social media campagne kunnen opzetten en lanceren.
Resultaat: Realisatie van een social media tool die geschikt is voor het opzetten van snelle eenvoudige acties met als doel het opbouwen van fans op Facebook of Hyves of het genereren van buzz op Twitter. 
Het principe is simpel. Deelnemers maken kans op een prijs of toegang tot premium content, als ze Twitteren of op hun Facebook of Hyves profiel posten dat ze meedoen met de campagne - de tweet of wall post wordt automatisch geplaatst. Hierna krijgt de bezoeker een toegang tot de premium content of een bedankpagina. 
De klant krijgt een account met toegang tot het CMS waarmee een campagne  aangemaakt kan worden. Onderdeel van het CMS is een statistieken pakket waarbij realtime de campagne gemonitord wordt. 
De social media tool is inmiddels ingezet door: Q-music, de Persgroep, EMI music, Agents After All, Concert at Sea en Marketing pioniers.