Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Histor Color Studio
Opdrachtgever:
Histor (PPG Coatings B.V.)
Bureau:
Mobile Agency
Datum eerste publicatie:
10/05/2010
url:
http://itunes.apple.com/nl/app/histor/id377005068?mt=8
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Sabine Schermerhorn/Vincent Braam


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Om invulling te geven aan de merkbelofte van Histor (Gepassioneerd / Zelfverzekerd / Vernuftig) is Histor in 2010 naast de website begonnen met een verbreding van het digitale palet. Zo ontwikkelden wij de Histor iPhone app en later dat jaar een mobiele variant van de website. De applicatie focust zich op de ondersteuning van de klant bij het kiezen van kleuren, kiezen van producten en de weg naar de dichtstbijzijnde winkel.
Voor/over product of dienst
In de applicatie kunnen gebruikers op drie verschillende manieren kleuren kiezen:
1) Via de kleuren waaier (zoals ook in de winkel). Het Histor Color studio concept deelt daarbij 1250 kleuren in door middel van 8x3 kleur categorieën. Dit concept is doorgevoerd in de navigatie van de applicatie en daarmee herkenbaar gemaakt voor de doe-het-zelver.
2) Via seizoens afhankelijke trendfoto's waar voorgedefinieerde kleurpaletten kunnen worden opgeslagen.
3) Via het maken van een foto waaruit de meest kenmerkende kleuren worden gefilterd of waarbij een kleur in de foto wordt geselecteerd.
 
Via drag en drop kunnen kleuren in meerdere paletten worden opgeslagen. Van een kleur kan ook bijpassende (harmonische) kleuren worden gevonden zodat doe-het-zelvers passende combinaties kunnen maken.
 
Via een vragen-wizard kan het juiste product worden geselecteerd en wordt uitgerekend hoeveel verf je voor de klus nodig hebt. Via de winkelzoeker kan de dichtstbijzijnde winkel worden gevonden. Kom je er echt niet uit dan kun je uit de lijst van Histor stylisten een stylist benaderen voor een persoonlijk kleur advies.
 
En natuurlijk ontbreekt het plaatsen van jouw kleur op twitter niet!
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die zich oriënteren op kleuren en verfproducten voor een doe-het-zelf klus.