Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Before you talk to the girl, talk to The Hand
Opdrachtgever:
Bacardi
Bureau:
Fitzroy
Datum eerste publicatie:
10/05/2010
url:
http://www.talktothehand.nl
Categorie:
Online Campagne
Website
Crossmedia
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
TjerkJan van Oord, Celis Jansen, Jur Baart, Marnix Tiggeloven
Art Direction / Design:
TjerkJan van Oord, Celis Jansen, Jur Baart, Marnix Tiggeloven, Erik van Calsteren
Copy / Redactie:
TjerkJan van Oord, Celis Jansen
Interaction Design:
TjerkJan van Oord, Celis Jansen, Jur Baart, Dave Timmerman
Technische realisatie:
Dave Timmerman, Wouter Felius, Niels de Keizer
Account:
Jur Baart, Marnix Tiggeloven, Chantal Barbier
Verantwoordelijk bij klant:
Yorick van Baarsel, Caroline Glasbergen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Voor de zeer lastige doelgroep moest Bacardi Limón en Bacardi Razz op een relevante manier onder de aandacht worden gebracht. In het voorjaar van 2010 een onderzoek gehouden onder 500 Nederlanders waarbij het flirtgedrag centraal stond. De resultaten vormden aanleiding voor het ontwikkeling van de campagne “Talk to The Hand”.
 
Met de juiste toon en de juiste mix aan middelen en give-away werd de verwachte doelstelling ruimschoots behaald. De awareness is bijna verdubbeld t.o.v. de doelstelling. En de conversie steeg in de actieperiode met maar liefst 550% (prognose 300%).
Voor/over product of dienst
Bacardi Razz en Bacardi Limon
Doelgroep(en)
Jong Volwassen van 24 jaar; een zeer lastige doelgroep om te bereiken


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Voor de zeer lastige doelgroep moest Bacardi Limón en Bacardi Razz op een relevante manier onder de aandacht worden gebracht. In het voorjaar van 2010 een onderzoek gehouden onder 500 Nederlanders waarbij het flirtgedrag centraal stond. De resultaten vormden aanleiding voor het ontwikkeling van de campagne “Talk to The Hand”.
 
Met de juiste toon en de juiste mix aan middelen en give-away werd de verwachte doelstelling ruimschoots behaald. De awareness is bijna verdubbeld t.o.v. de doelstelling. En de conversie steeg in de actieperiode met maar liefst 550% (prognose 300%).
Voor/over product of dienst
Bacardi Razz en Bacardi Limon
Doelgroep(en)
Jong Volwassen van 24 jaar; een zeer lastige doelgroep om te bereiken


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Voor de zeer lastige doelgroep moest Bacardi Limón en Bacardi Razz op een relevante manier onder de aandacht worden gebracht. In het voorjaar van 2010 een onderzoek gehouden onder 500 Nederlanders waarbij het flirtgedrag centraal stond. De resultaten vormden aanleiding voor het ontwikkeling van de campagne “Talk to The Hand”.
 
Met de juiste toon en de juiste mix aan middelen en give-away werd de verwachte doelstelling ruimschoots behaald. De awareness is bijna verdubbeld t.o.v. de doelstelling. En de conversie steeg in de actieperiode met maar liefst 550% (prognose 300%).
Voor/over product of dienst
Bacardi Razz en Bacardi Limon
Doelgroep(en)
Jong Volwassen van 24 jaar; een zeer lastige doelgroep om te bereiken


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Voor de zeer lastige doelgroep moest Bacardi Limón en Bacardi Razz op een relevante manier onder de aandacht worden gebracht. In het voorjaar van 2010 een onderzoek gehouden onder 500 Nederlanders waarbij het flirtgedrag centraal stond. De resultaten vormden aanleiding voor het ontwikkeling van de campagne “Talk to The Hand”.
 
Met de juiste toon en de juiste mix aan middelen en give-away werd de verwachte doelstelling ruimschoots behaald. De awareness is bijna verdubbeld t.o.v. de doelstelling. En de conversie steeg in de actieperiode met maar liefst 550% (prognose 300%).
Voor/over product of dienst
Bacardi Razz en Bacardi Limon
Doelgroep(en)
Jong Volwassen van 24 jaar; een zeer lastige doelgroep om te bereiken