Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone Lucky Calls
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
SuperHeroes
Datum eerste publicatie:
03/02/2010
url:
http://the-awards.nl/vodafoneluckycalls
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
SuperHeroes
Art Direction / Design:
SuperHeroes
Copy / Redactie:
SuperHeroes
Interaction Design:
SuperHeroes
Technische realisatie:
Magic Bullet, Wenneker TV, Dutchear
Account:
SuperHeroes
Verantwoordelijk bij klant:
Steven Schmitz


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Vodafone's online shop biedt heel veel mobieltjes. Zou het niet mooi zijn als je gewoon die toestellen kunt bellen, om er meer over te horen? Ter introductie van de nieuwe online shop presenteren we Vodafone Lucky Calls: bel je favoriete telefoon, zie hem overgaan, ga in gesprek en win hem nog ook... 
In de Vodafone Lucky Calls campagne koppelen we telefonie, internet en online video op innovatieve wijze aan elkaar. Het belletje naar je favoriete nieuwe telefoon zie en hoor je in beeld overgaan. De winkelassistente Anouk neemt jouw toestel vervolgens op, soms met halsbrekende trucs (in totaal hebben we hierin 8 verschillende films opgenomen...). 
Alle online video-interactie stuur je aan via je telefoon. De site zelf is in 'mute': Anouk hoor je pas via je telefoon, in echte 1-op-1 interactie. Winnen kan ook alleen door haar vraag via je telefoon goed te beantwoorden.
Voor/over product of dienst
De online shop op Vodafone.nl is een voor Vodafone zeer belangrijk verkoopkanaal. Vodafone Lucky Calls is ontwikkeld om aandacht te geven aan de vernieuwing van de shop.
Doelgroep(en)
Man/vrouw, 18-45