Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sennheiser Frequency Finder
Opdrachtgever:
Sennheiser Benelux
Bureau:
mediaBunker
Datum eerste publicatie:
10/03/2010
url:
http://frequencyfinder.com
Categorie:
Mobile
Innovation

Credits

Copy / Redactie:
Marc Roodveldt (Sennheiser)
Technische realisatie:
Simon Windt (mediaBunker)
Verantwoordelijk bij klant:
Christophe van den Berghe (Sennheiser)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De huidige en potentiële klanten van Sennheiser in de professionele audio markt hadden geen gemakkelijk inzicht in de vrij te gebruiken frequenties voor draadloze apparatuur. 
Dit maakt het vaak een tijdrovende klus om draadloze microfoon en in-ear(oortjes) monitoring systemen af te stellen op de juiste draadloze instellingen (frequenties). Samen met mediaBunker is er gezocht naar een gemakkelijke en intuïtieve manier om dit probleem op te lossen.
Voor/over product of dienst
Om een goede dienst te bieden voor het Benelux gebied moest de Frequency Finder op een snelle en makkelijke manier via het web en mobiel te benaderen zijn. Daarnaast was het ook belangrijk om de informatie offline te kunnen raadplegen, danwel via de iPhone of via een PDF bestand.
Voor het web is gekozen voor een Web2.0(xhtml+ajax) oplossing welke in elke moderne browser werkt. Om de data offline te raadplegen is het mogelijk de zoekopdracht te exporteren naar een PDF bestand. 
Bij de mobiele versie is gekozen voor een native iPhone applicatie, dit omdat het de beste ervaring bied, de meeste Sennheiser klanten Apple gebruiken en het daarnaast goede PR genereert.
 
Hoe werkt het?:
iPhone app
1. Via de iPhone app wordt automatisch de GPS locatie opgehaald, of kan de gebruiker een locatie invoeren op het beginscherm. 
2. Na het selecteren van een locatie wordt door op de "find" knop te drukken gelijk de data opgehaald en alle frequentie informatie weergegeven. Dit werkt zowel offline als online. De database die online staat voor de web-app wordt bij elke start van de iPhone app gecheckt op een update. Indien er nieuwe informatie is, wordt de database op de iPhone ververst. Dit is handig omdat je in bijvoorbeeld een concerthal of presentatie ruimte niet altijd goed bereik hebt van GPS of GPRS/3G.
3. Naast de frequentie informatie, kan men zijn/haar eigen Sennheiser apparatuur selecteren. Aan de hand hiervan worden alle mogelijke instellingen getoond. De geselecteerde apparatuur wordt in de app opgeslagen zodat de gebruiker dit niet telkens opnieuw hoeft in te voeren.
Web-app
1. Via de web-applicatie kan men een locatie aan klikken op de map of een locatie invoeren via de velden aan de rechter zijde.
2. Na het selecteren van een locatie wordt gelijk de data opgehaald en alle frequentie informatie weergegeven.
3. Om het nog gemakkelijker te maken kan de gebruiker ook zijn apparatuur selecteren en direct alle mogelijke instellingen bekijken. Van het gehele overzicht kan vervolgens een PDF worden uitgedraaid.
http://mediabunker.com/downloads/mediabunker_sennheiser_ff_condensed.pdf
Doelgroep(en)
De professionele audio markt van draadloze geluidsapparatuur. Hierbij gaat het om microfoon systemen, in-ear monitoring (oortjes) en de bijhorende communicatieapparatuur.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De huidige en potentiële klanten van Sennheiser in de professionele audio markt hadden geen gemakkelijk inzicht in de vrij te gebruiken frequenties voor draadloze apparatuur. 
Dit maakt het vaak een tijdrovende klus om draadloze microfoon en in-ear(oortjes) monitoring systemen af te stellen op de juiste draadloze instellingen (frequenties). Samen met mediaBunker is er gezocht naar een gemakkelijke en intuïtieve manier om dit probleem op te lossen.
Voor/over product of dienst
Om een goede dienst te bieden voor het Benelux gebied moest de Frequency Finder op een snelle en makkelijke manier via het web en mobiel te benaderen zijn. Daarnaast was het ook belangrijk om de informatie offline te kunnen raadplegen, danwel via de iPhone of via een PDF bestand.
Voor het web is gekozen voor een Web2.0(xhtml+ajax) oplossing welke in elke moderne browser werkt. Om de data offline te raadplegen is het mogelijk de zoekopdracht te exporteren naar een PDF bestand. 
Bij de mobiele versie is gekozen voor een native iPhone applicatie, dit omdat het de beste ervaring bied, de meeste Sennheiser klanten Apple gebruiken en het daarnaast goede PR genereert.
 
Hoe werkt het?:
iPhone app
1. Via de iPhone app wordt automatisch de GPS locatie opgehaald, of kan de gebruiker een locatie invoeren op het beginscherm. 
2. Na het selecteren van een locatie wordt door op de "find" knop te drukken gelijk de data opgehaald en alle frequentie informatie weergegeven. Dit werkt zowel offline als online. De database die online staat voor de web-app wordt bij elke start van de iPhone app gecheckt op een update. Indien er nieuwe informatie is, wordt de database op de iPhone ververst. Dit is handig omdat je in bijvoorbeeld een concerthal of presentatie ruimte niet altijd goed bereik hebt van GPS of GPRS/3G.
3. Naast de frequentie informatie, kan men zijn/haar eigen Sennheiser apparatuur selecteren. Aan de hand hiervan worden alle mogelijke instellingen getoond. De geselecteerde apparatuur wordt in de app opgeslagen zodat de gebruiker dit niet telkens opnieuw hoeft in te voeren.
Web-app
1. Via de web-applicatie kan men een locatie aan klikken op de map of een locatie invoeren via de velden aan de rechter zijde.
2. Na het selecteren van een locatie wordt gelijk de data opgehaald en alle frequentie informatie weergegeven.
3. Om het nog gemakkelijker te maken kan de gebruiker ook zijn apparatuur selecteren en direct alle mogelijke instellingen bekijken. Van het gehele overzicht kan vervolgens een PDF worden uitgedraaid.
http://mediabunker.com/downloads/mediabunker_sennheiser_ff_condensed.pdf
Doelgroep(en)
De professionele audio markt van draadloze geluidsapparatuur. Hierbij gaat het om microfoon systemen, in-ear monitoring (oortjes) en de bijhorende communicatieapparatuur.