Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Keep de Focus
Opdrachtgever:
Koninklijke Landmacht
Bureau:
Maximum/Publicis
Datum eerste publicatie:
21/06/2010
url:
http://keepdefocus.werkenbijdelandmacht.nl
Categorie:
Game

Credits

Interaction Design:
Sjuul Valkenburg, NMTRIX/Michael Visser
Technische realisatie:
Maarten Vliegenthart, Carli Wessels, NMTRIX/Johan Boekhoven
Account:
Liesbeth Goudriaan
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Klaessen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Met het WK voetbal 2010 in volle gang, lanceerde de Landmacht een multiplayer game waarin je als speler kon bewijzen of je genoeg focus had. Een eigenschap waar iedere militair over moet beschikken. In een rechtstreeks duel tegen een onbekende of tegen een door jou uitgenodigde tegenkandidaat, was het de opdracht om de bal met de juiste richting en snelheid in het doel van je tegenstander te krijgen en tegelijk te voorkomen dat er in je eigen doel werd gescoord. Je eigen avatar kon je personaliseren met je naam en foto. Als je jezelf direct inschreef voor de nieuwsbrief 'Het Vizier' speelde je het spel in een gouden powersuit. Na afloop van de game kon je de ervaring en de uitslag via social media kanalen (hyves, facebook, twitter) onder de aandacht brengen van je sociale netwerken.
Voor/over product of dienst
Werken bij de landmacht
Doelgroep(en)
Belangstellenden voor vacatures bij de koninklijke landmacht in het algemeen en geschikte kandidaten voor technische functies (knelpuntdoelgroep) in het bijzonder.