Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ING Klantdialoog campagne
Opdrachtgever:
ING
Bureau:
Info.nl & UbachsWisbrunJWT
Datum eerste publicatie:
02/09/2010
url:
http://www.ing.nl
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Joeri de Korte, Japke Kaastra, Adinda Zevering, Micah Fox, Iskander Smit, Douwe Dirks
Art Direction / Design:
Ad Terlouw
Interaction Design:
Floris Honee
Technische realisatie:
Hylke Stalpersma
Account:
Mariek Witlox
Verantwoordelijk bij klant:
Japke Kaastra, Adinda Zevering, Joeri de Korte, Micah Fox


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Cross mediale campagne in het kader van de nieuwe propositie van de ING, waarbij de dialoog met de klant centraal staat om het verloren vertrouwen terug te winnen. Daarnaast spelen symphatie en het neerzetten van de bank in de breedte een belangrijke rol.
Voor/over product of dienst
Via TV, radio, online en print werd Nederland aangespoord om haar reactie/mening te geven over de producten en dienstverlening van ING. Op de speciale website konden betrokkenen hun mening geven. In een tweede fase werden de, met text mining analyse vastgestelde, 5 onderwerpen teruggekoppeld met het antwoord van de ING. Daarnaast werden alle reacties die waren gegeven doorzoekbaar gemaakt waarmee de beloofde transparantie tot uiting kwam. In een derde fase werden de mensen die een reactie achter hadden gelaten per mail uitgenodigd door de directie van ING, om mee te praten over optimalisatie van de dienstverlening. De campagne is het startpunt geweest voor ING om een structurele dialoog met haar klanten aan te gaan.
Doelgroep(en)
Klanten en prospects van de ING, zowel particulier als zakelijk.