Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Call Of Duty: Black Ops
Opdrachtgever:
Activision Blizzard
Bureau:
MEC:
Datum eerste publicatie:
12/10/2010
url:
http://www.callofduty.com/blackops
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Activision Blizzard
Art Direction / Design:
Activision Blizzard
Copy / Redactie:
Activision Blizzard
Interaction Design:
Activision Blizzard
Technische realisatie:
Activision Blizzard
Account:
Violet Bicanic (MEC), Alice Bron (MEC), Ivar Mulder (MEC), Michiel Koopman (MEC), Mariken Oostvogels (MEC), Tristan Claassen (MEC)
Verantwoordelijk bij klant:
Marian Holties (Activision Blizzard)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Een nieuw jaar, een nieuwe editie van de extreem populaire Call of Duty game. Een duidelijke doelstelling: creëer een nog grotere en nog betere campagne dan de vorige editie, verkoop een recordaantal games en maak deze release tot de grootste entertainment release ooit! Hardcore gamers zijn al lang voor de releasedatum op de hoogte van een nieuwe Call of Duty en hebben nauwelijks aanmoediging nodig. Om de zeer hoge verkoopdoelstellingen te realiseren is echter ook penetratie in een nieuwe bredere kopers groep nodig en daarom besloten we om hier de focus van de campagne te leggen. Timing was zeer belangrijk! We grepen de dag van de lancering van concurrent Medal of Honor aan om Black Ops te presenteren aan een breed publiek. Op de lanceringsdag van Call of Duty Black Ops waren we duidelijk zichtbaar aanwezig en verder zorgde PR in die eerste week met gemak voor uitstekende verkoopresultaten. De interactieve en impactvolle media-campagne gericht op de brede doelgroep erna gaf de genadeklap. De resultaten spreken voor zich. Call of Duty Black Ops is de best verkochte game van 2010!
Voor/over product of dienst
Call Of Duty: Black Ops
Doelgroep(en)
Mannen 18-34, hardcore gamers
Mannen 18-34, occasional/social gamers