Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
BOEG kruipt in de ziel van de tieners
Opdrachtgever:
Rabobank Nederland
Bureau:
digilogue
Datum eerste publicatie:
01/01/2010
url:
https://www.baasovereigengeld.nl/
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Nathalie Peters (digilogue), Nick van der Voorst (digilogue)
Art Direction / Design:
Monique van Loon (Girlscene), Kim Witting (Red Chocolate), Daan Sip (Red Chocolate), Joost Bazelmans (Red Chocolate)
Copy / Redactie:
Monique van Loon (Girlscene), Kim Witting (Red Chocolate), Daan Sip (Red Chocolate), Joost Bazelmans (Red Chocolate)
Account:
Nathalie Peters (digilogue)
Verantwoordelijk bij klant:
Louis van Loon (Rabobank Nederland)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Rabobank wil haar rol richting, tieners (12-18 jaar), als facilitator in het leren omgaan met geld verder laden. Daartoe is een speciale website ontwikkeld (www.baasovereigengeld.nl) met o.a. tips, forums, chatbot Yvette en tools als “jezelf vergelijken” en het maken van een spaarplan om doelen te kunnen bereiken. Om kwalitatieve traffic naar de site te genereren is gekozen voor de inzet van niet traditionele online media in de vorm van vergaande contentintegratie, door samenwerking met geselecteerde jongerensites en maximale aansluiting te vinden bij de belevingswereld van jongeren, hun interesses en het umfeld/ autoriteit van die sites. De relevantie van leren omgaan met geld maximaal en zo logisch mogelijk laten aansluiten bij de content van de in te zetten sites. Er is gekozen voor een tweetal sites waar contentintegratie door redactionele samenwerking mogelijk is en waar bereik in de doelgroep kostenefficiënt optimaal is: Girlscene en goSupermodel. Gedurende 2 maanden is met een zeer gevarieerde inzet en met een goed geregisseerde timing de doelgroep bereikt en voortdurend geraakt.
Voor/over product of dienst
De website www.baasovereigengeld.nl van de Rabobank is een communicatie platform waar jongeren kunnen leren slimmer met hun geld om te gaan. Het gaat daarbij niet om de verkoop van producten en diensten, maar om jongeren te helpen als ondersteuner in hun groeiende financiële zelfstandigheid.
Doelgroep(en)
Jongeren tussen de 12 en 18 jaar, klanten en niet klanten: de website is voor alle jongeren toegankelijk.