Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Sonos 2010
Opdrachtgever:
Sonos Inc.
Bureau:
BRAND|WEBBING
Datum eerste publicatie:
01/08/2010
url:
http://www.youtube.com/watch?v=juFlDVtJk40&hd=1
Categorie:
Online Campagne
Media-Inzet

Credits

Concept:
Hugo de Haas van Dorsser, Rembrandt Smids, Jorn Moraal (BRAND|WEBBING)
Art Direction / Design:
Robert Overweg, Jorn Moraal (BRAND|WEBBING), Frank Borsboom (freelancer)
Copy / Redactie:
Hugo de Haas van Dorsser
Interaction Design:
Daniel Punt, Jorn Moraal (BRAND|WEBBING)
Technische realisatie:
Jorn Moraal (BRAND|WEBBING), David Remmer
Account:
Jolanda Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Harmen Treep, Bas Hawinkels


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Sonos® is de toonaangevende ontwikkelaar van draadloze multiroom-muzieksystemen voor in huis. Het product is zeer innovatief en verkoopt zichzelf via aanbevelingen en reviews, maar heeft een relatief lage naamsbekendheid. Het is gebleken dat wanneer de doelgroep snapt wat het doet, men snel een voorkeur heeft. De doelstelling in deze campagne was dan ook zoveel mogelijk doelgroeppersonen een demo te laten bekijken. De resultaten van de campagne hebben de doelstelling van de campagne met 163% overtroffen.
Voor/over product of dienst
Sonos® is de toonaangevende ontwikkelaar van draadloze multiroom-muzieksystemen voor in huis. Muziekliefhebbers zijn het hart en de ziel van Sonos®.  Sonos® is een bedrijf dat is opgericht door muziekliefhebbers, voor muziekliefhebbers. Alles wat ze doen, van de producten die ze ontwerpen tot de manier waarop ze communiceren met hun klanten, partners en elkaar, geeft uitdrukking aan die passie.
Doelgroep(en)
We maakten een gesegmenteerde keuze voor de volgende doelgroepen gebaseerd op klantprofieldata:

Mac gebruikers
iPhone gebruikers
Gadget enthusiast
(Premium) Muziek liefhebbers


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Sonos® is de toonaangevende ontwikkelaar van draadloze multiroom-muzieksystemen voor in huis. Het product is zeer innovatief en verkoopt zichzelf via aanbevelingen en reviews, maar heeft een relatief lage naamsbekendheid. Het is gebleken dat wanneer de doelgroep snapt wat het doet, men snel een voorkeur heeft. De doelstelling in deze campagne was dan ook zoveel mogelijk doelgroeppersonen een demo te laten bekijken. De resultaten van de campagne hebben de doelstelling van de campagne met 163% overtroffen.
Voor/over product of dienst
Sonos® is de toonaangevende ontwikkelaar van draadloze multiroom-muzieksystemen voor in huis. Muziekliefhebbers zijn het hart en de ziel van Sonos®.  Sonos® is een bedrijf dat is opgericht door muziekliefhebbers, voor muziekliefhebbers. Alles wat ze doen, van de producten die ze ontwerpen tot de manier waarop ze communiceren met hun klanten, partners en elkaar, geeft uitdrukking aan die passie.
Doelgroep(en)
We maakten een gesegmenteerde keuze voor de volgende doelgroepen gebaseerd op klantprofieldata:

Mac gebruikers
iPhone gebruikers
Gadget enthusiast
(Premium) Muziek liefhebbers