Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Eerlijke Bananen
Opdrachtgever:
Max Havelaar
Bureau:
Tam Tam
Datum eerste publicatie:
19/04/2010
url:
http://eerlijkebananen.hyves.nl/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Patrick Klerks (Tam Tam), Dimi Albers (Tam Tam), Patrick Steenks (Tam Tam)
Art Direction / Design:
Wesley Masius (Tam Tam), Barry Borsboom (Tam Tam)
Copy / Redactie:
Patrick Klerks (Tam Tam), Marij Sloothaak
Interaction Design:
Dimi Albers (Tam Tam), Patrick Klerks (Tam Tam), Wesley Masius (Tam Tam)
Technische realisatie:
Peter Mohnen (Schepnet), John van der Stelt (Schepnet)
Account:
Dimi Albers (Tam Tam)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Tam Tam ontwikkelde met Max Havelaar een campagneconcept rond eerlijke/Fair Trade bananen, op Hyves, specifiek gericht op kinderen tussen de 8 en 12 jaar.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=nZlPqFBxs64
Voor/over product of dienst
Kort gezegd kwam het hier op neer: elk kind dat een profiel op Hyves heeft (dat geldt voor ongeveer 800.000 acht- tot twaalfjarigen) kan zichzelf transformeren tot banaan, en vervolgens alle vrienden uitnodigen om hetzelfde te doen. Samen doen de bananen dan een dansje. Door opdrachten uit te voeren konden extra versieringen voor de banaan gewonnen worden. Voor een deel van de (simpele) opdrachten was het nodig om een eerlijke banaan in je bezit te hebben.
 
Deelnemers sloten zich automatisch aan (en werden een banaan) op de speciale Max Havelaar Hyves-pagina. Daar kon Max Havelaar updates en informatie plaatsen en in gesprek komen met de kinderen.
Doelgroep(en)
Online actieve kinderen tussen de 8- en 12 en; mindere mate; hun ouders die uiteindelijk de booschappen doen.