Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Allerhande
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
Fabrique [merken, design & interactie], MediaPartners LoyaliteitsCommunicatie, Studio Room & Lukkien
Datum eerste publicatie:
06/04/2010
url:
http://www.ah.nl/allerhande
Categorie:
Crossmedia

Credits

Concept:
Allerhande cross-media concept: Fabrique [merken, design & interactie] i.s.m. Studio Room / Fabrique: Patrick Sanwikarja, Tom Peeters, Astrid Jacobs, Ine Reijnen / Studio Room: Matthias Boswinkel, Meta van Grinsven, Koen van Amersfoort, Corry Maaouane
Copy / Redactie:
Allerhande print en online: MediaPartners LoyaliteitsCommunicatie: Ico van Rheenen, Peter Houben (hoofredactie), Claire Schalm (chef webreadactie), Nina Bronwasser (eindredactie), Lars Hamer, Martine Steenstra en Colette de Volder (culinaire redactie), Ma
Interaction Design:
Allerhande online: Fabrique [merken, design & interactie]: Patrick Sanwikarja (interaction direction), Anna Offermans (interaction design)
Technische realisatie:
Lukkien: Yuri van der Meer (back-end lead), Orne Brocaar (back-end development), Erik van Nieuwburg (front-end lead), Koen van Esterik, Koert Gaaikema, Ron Valstar en Stijn de Ryck (front-end development), Pim Vernooij (technische architectuur), Elvin Dec
Account:
Fabrique: Astrid Jacobs / Mediapartners: Ragnhild Bajema
Verantwoordelijk bij klant:
Albert Heijn: Dennis Potgraven (manager special media), Susanne Ferguson en Carlijn Zandbergen (manager E-marketing), Marlous Bertens (online manager Allerhande), Gaston Bremer (concept manager), Michael van Gerven en Mattijn Wijnhout (projectmanagement),


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Het medialandschap is het afgelopen decennium radicaal veranderd en gedigitaliseerd. Allerhande, als gevestigde autoriteit op het gebied van toegankelijke kookinspiratie en -hulp voor een brede doelgroep, achtte de tijd rijp om zijn zeer brede en diverse doelgroep via de nieuwe mediakanalen te gaan bedienen. Dit betekende een transformatie van een herkenbaar en vertrouwd papieren tijdschrift naar een modern crossmediaal publishingmerk. Een merk dat zowel in identiteit, inhoud en distributie aansluit bij de (nieuwe) verwachtingen van de primaire en potentiële Albert Heijn-klanten en als premium inspiratieplatform consumenten helpt meer te genieten van eten en drinken.
In december 2009 presenteerde Allerhande een gerestyled en geheel geformatteerd tijdschrift. In april 2010 ging de Allerhande-website live waarop de consument naast de content uit het tijdschrift ook aanvullende informatie, entertainment en hulp kan vinden, bijvoorbeeld in de vorm van video content. In mei werd ‘Nu in Allerhande’ op Appie, de AH-service op mobiele telefoons, geïntroduceerd. In juni volgde de introductie van de wekelijkse nieuwe e-mail ‘Deze week bij Albert Heijn’ waarbij het weekthema van Allerhande en het doorklikken naar Allerhande Online een prominente rol vervullen. In december is ook het Youtubekanaal van Allerhande gelanceerd (http://www.youtube.com/allerhande), waar alle Allerhande-instructievideo’s te vinden zijn.
Voor/over product of dienst
Allerhande is een loyaliteitsplatform van Albert Heijn dat ten doel heeft consumenten te inspireren en te helpen met verrassende receptuur, kookkennis en -technieken, variatie- en presentatie-ideeën. Allerhande wil consumenten zo op een toegankelijke en belevingsvolle manier maximaal laten genieten van eten en drinken. Door de jaren heen is Allerhande uitgegroeid tot foodautoriteit door bijzondere gerechten toegankelijk te maken en de alledaagse maaltijden betaalbaar, gezond en lekker, door alle lagen van de bevolking heen.
In tegenstelling tot de meeste publiekstijdschriften weet Allerhande haar bereik en contactfrequentie nog steeds te laten stijgen (Bron: NOM en AH-intern onderzoek (zie doelstellingen)). En ook ondanks het veranderende medialandschap blijft de waardering van Allerhande onverminderd hoog en is het na ANWB’s Kampioen het tijdschrift met het grootste bereik. Er is steeds meer receptuur en kookhulp online te vinden, en zowel bestaande als nieuwe doelgroepen halen steeds vaker hun inspiratie online.
Daarnaast hebben consumenten meer behoefte aan inspiratie en kookhulp voor eten, drinken en koken. Hierbij willen consumenten geïnspireerd, verrast en verleid worden, nieuwe recepten proberen en de wereld om het recept heen ervaren en beleven. Met Allerhande online bieden we deze inspiratiewereld aan, met allerlei extra's t.a.v. van de papieren variant zoals video's, kookinstucties en extra recepten. Dit alles gekoppeld aan enkele online functionaliteiten die overal op ah.nl aangeboden worden zoals het maken en beheren van je boodschappenlijstje en je receptenkookschrift. Deze functionaliteiten worden onder "Appie", het hulpplatform van AH, de komende tijd verder ontwikkeld en op het totale ah.nl-platform beschikbaar.
Doelgroep(en)
Primair: Moeder van gezin met kinderen > zij kookt en bepaalt.
Secundair: Overige huishoudens