Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The New Business Wishlist
Opdrachtgever:
Purple Cows Unlimited
Bureau:
Purple Cows Unlimited
Datum eerste publicatie:
12/12/2010
url:
http://www.thenewbusinesswishlist.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Herbert van Hoogdalem (Purple Cows Unlimited)
Art Direction / Design:
Pascal Hoogerheide
Copy / Redactie:
Herbert van Hoogdalem (Purple Cows Unlimited)
Interaction Design:
Pascal Hoogerheide
Technische realisatie:
Ruben Vreeken, Kasper Toth, Erwin Somers
Account:
Stefaan Eskes, Erwin Somers
Verantwoordelijk bij klant:
Stefaan Eskes, Herbert van Hoogdalem (Purple Cows Unlimited)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
‘The New Business Wishlist’ is de enige echte officiële lijst van klanten waar Purple Cows Unlimited BV zélf heel graag voor zou willen werken. Soms al heel lang. Of soms sinds kort. Hoe het ontstaan is en wat onze persoonlijke motivatie was, lees je trouwens hier op ons blog. Je leest er bijvoorbeeld dat The New Business Wishlist en de campagne eromheen in het leven is geroepen omdat het eigenlijk ‘not done’ is en niet stoer is om als bureau te melden dat je graag voor bepaalde klanten en merken zou willen werken. En dat alles wat ‘not done’ is, dat je ons daar nu eenmaal ’s nachts voor wakker kunt maken.
Voor/over product of dienst
Los van dat tegendraadse randje, zit er ook nog gewoon een zakelijk belang aan. Elk bedrijf heeft nu eenmaal behoefte aan nieuwe klanten, dus ook ‘De Koe’. Er is alleen iets raars aan de hand met De Koe. Al sinds haar oprichting (december 2008) heeft PCUBV nog niets aan actieve acquisitie gedaan. Of beter gezegd: hoeven doen. Tot nu toe wórden we nog steeds gebeld, elke week weer. Best apart, ja. En we zijn er zelf ook best nog steeds een beetje beduusd van. Maar ja, wij beseffen ook wel dat we niet ‘hip, hot & happening’ blijven. Op een gegeven moment gaan wij straks ook tot ‘de gevestigde orde’ horen. Dus om er nu alvast wat continuïteit in te brengen, leek het ons een goede zaak om er een duurzame en langlopende new business campagne tegenaan te gooien.Dat willen we echter wel graag op onze manier – alleen door te delen kun je namelijk vermenigvuldigen, geloven wij. En dat betekent weer dat we het graag samen doen met ons hele netwerk én dat we er ook anderen van willen laten meeprofiteren. In dit geval: het goede doel. Of achttien goede doelen, om precies te zien. Alle medewerkers van PCUBV hebben samen een aantal bestemmingen uitgezocht, waar jullie naar keuze 10% van de omzet van alle new business die we werven via deze campagne naar toe kunnen laten storten. En over die omzet van deze campagne gaan we –ook heel tegendraads- niet geheimzinnig doen of zo. Die vind je heel transparant hier en de donaties staan uiteraard onder controle van onze registeraccountant en een notaris.
Doelgroep(en)
Relevante beslissers bij opdrachtgevers