Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs
Opdrachtgever:
ikgebruik.nl
Bureau:
Lemz
Datum eerste publicatie:
01/01/1970
url:
http://whathavewedone.nl/formonica/
Categorie:
Media-Inzet

Credits

Concept:
Matthijs Schoo, Rogier Verbeek, Mark Woerde
Art Direction / Design:
Matthijs Schoo
Copy / Redactie:
Rogier Verbeek
Account:
Ellen Touray
Verantwoordelijk bij klant:
Kim Oeij


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Kan Facebook drugsverslaafden helpen te stoppen met drugs? Oftewel: hoe sociaal zijn sociale media eigenlijk? Een spraakmakend en uniek experiment om te testen of een nieuw netwerk van vrienden Monica van de harddrugs af kan helpen. Doel is primair om te ontdekken of dit zou werken en ook aan andere drugsverslaafden moet worden aangeboden. Secundair moet de PR rondom het experiment ook zorgen voor de nodige reuring rondom de drugshulp site voor en door gebruikers: IkGebruik.nl (die we eerder in november al met veel bombarie lanceerden).
 
Extra uitdaging: IkGebruik.nl is een particulier initiatief van maatschappelijk werker Kim Oeij en wordt op geen enkele manier gesubsidieerd of extern gefinancierd. Het totale budget was dan ook 500 euro.
Voor/over product of dienst
IkGebruik.nl is een ongesubsidieerde drugshulp-website van en voor verslaafden.
Het doel is om drugsverslaafden één online loket te bieden om zo snel mogelijk hun weg bij de vele verschillende instanties te vinden. Daarnaast biedt de site zeer heftige informatie over drugsgebruik, geplaatst door gebruikers zelf met als doel om potentiële drugsgebruikers af te schrikken, en heel NL te vertellen hoe je drugsgebruik kunt herkennen.
 
De dienst die in deze campagne specifiek onder de aandacht wordt gebracht, is nu nog een experiment, maar mogelijk later een heuse service voor meerdere drugsgebruikers, te weten: het aanbieden van een totaal nieuw netwerk van vrienden via de sociale media die helpen om uit het drugsmilieu te komen door het geven van aandacht en support op afstand.
Doelgroep(en)
1) Monica, de harddrugsgebruikster
2) Facebookers